möss!
Gaaah, Vetinte vad jag ska göra. Idag när jag kom ut i stallet och gick mot baloos bur för att säga hej så va det en muuuus i hans bur :( , Urk! Och hans och bellas mat va helt nersmulad, sen om det är dom eller mössen vet jag inte.
Men behöver hjälp, vill inte att någon ska skada sig eller något sånt, inte häller vill jag att jag måste passa dom medans dom äter 8-) , tips? ?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Jag har ställt ut Anticimex-lådor. Har hittat en död mus.

#1 vad är det ? typ värsta giftet ? För det vill jag inte ha. Jag vill inte ha fällor häller då mina kaniner springer fritt i stallet och ja,
20 årig djurgalen moder*
rått gift där inte kaninerna springer…

#3 vågar inte chansa. Och tycker det är väldigt taskrigt och andvända gift på djur .
20 årig djurgalen moder*
Det finns ju sonna burar man kan lägga något gott i så mössen springer in, sen kommer de inte ut. Mössen dör inte eller så utan du kan släppa iväg dem någon annanstanns om du vill. Men iofs är chansen stor de kommer tillbaks.
Det är ju en fara för kaninerna att ha mössen där också, så du lär ju få göra något iaf och det är kanske inte alltid så snällt…
Möss och råttor och liknande kan dra med sig sjukdommar till kaninerna. Jag tycker att en snäll fälla som #5 beskriver kanske vore bra, så pass liten att kaninerna inte har en chans att komma in på något sätt. När du släpper ut musen, se då till att gå långt bort / köra en bit bort så att musen inte kommer tillbaka.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#5 okrr, ja jag vet att det är en fara för kaninerna, :/ , men ja.
Funderar faktist o va så taskig o sätta in sånna fällor som dom dör av, i ett rum, där jag såg musen. Har en massa hyllor där o så .
20 årig djurgalen moder*
Det bästa är en vanlig råttfälla. En smäll och musen är död. Låter hemskt men det är nog det billigaste och effektivaste.
Vi har en sk. "levandefälla" i ladugården, där musen springer upp på en lucka som fälls ner av musens vikt, och då hamnar den i en bur där den inte kommer ut. Sen får antingen katterna ta hand om jobbet, eller så avlivar pappa dom.