Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 915 ggr
[SamY]
0

Te för kaniner!

Vi satt och tänkte lite i går kväll och vi kom på att vi kunde göra lite kaninte, som blandas ut med 1 dl vatten.

Jusst nu fins det bara en smak, det är en blandning av smakerna: Rönnbär, hallonblad, brännässlor och gräs.

Te´et kan man blanda ut med vattnet, eller använda det istället för vatten med mycket god smak!

Det uppskattades av mina kaniner.

Om du vill prova te'et kostar en påse (1 dl) 10 kr och då skickar vi det gratis! Eftersom det än så länge bara är prova på så får du bara beställa en påse.

Pm'a för mer information eller maila till andressen : Sandra_Josefin@hotmail.com

Hare bra! / Josefin, sandra

MajaaR
0

Det har jag aldrig hört talas om förut :)

Deco
0

Du blandar alltså olika tesorter själv?

Ett annat tips? är att gå och köpa Roibos te i lösvikt. Det är bra till alla möjliga djur :)

[Niike]
0

Tycker kaninen alltid ska ha tillgång till vanligt vatten, ifall den inte gillar teet.

Clariiz
0

#3; Håller med.
Den borde i så fall få ha två skålar/flaskor. En med vanligt vatten och den andra med te.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Deco
0

#3 & 4 Håller med! Det ser jag som en självklarhet ;)

PaaatyPalm
0

är kanske intreserad, kan vara en kul grej o tästa lixom :P ,

Men hur mycket blir 1dl ?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

ssandraa
0

#6 Jag är med och gör det dära med josefin (SamY) och det är en  1dl vatten och en msk av te:et. Men om du vill veta med så kan du skicka ett mail till Sandra_Josefin@hotmail.com då svarar vi så snabbt vi kan !

ssandraa
0

#3,4&5: Man får göra hur man vill med teet! Om man vill prova så får man bestämma själv om man vill använda det som vatten eller som tillskott. Gillar dem det kan man ju använda det istället för vatten, om man vill =)

#2: Japp! vi tillverkar eget tepulver för kaniner. Vi skickar teet i små tepåsar.. =)

PaaatyPalm
0

#7 okeej, ska nog beställa en påse bara för att tästa :P , men ska bara höra med mamma om hon är lika villig som mej i detta :P hehe

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

ssandraa
0

#9 Ja, gör så. Brukar vara bäst om om frågar! :)

Men som sagt, du kan maila oss på våran mail så får du veta mkt mera!! ;p

[SamY]
0

kommer nog att ge lite kaninte i fina påsar som nyttopriser i hoppklubben vi är med i! ( www.vbhoppet.ac-kaf.se )

Teet säljs också i sådanna påsar. Det är ett litet knyte med pulver i påsarna som man doppar i ljummet eller kallt vatten. Kommer lägga ut bilder sen! :)

RosaGosa
0

Tänk på att beroende på vilka örter du har i teet så kan det vara urindrivande och därför bör kaninen ha tillgång till vanligt vatten hela tiden.

En fördel med teer eller tinkturer är att kroppen tar upp nyttigheterna snabbare än vad de gör med torkade eller färska örter. Läs dock in er på vad örterna har för inverkan då en del örter kan visa ganska stark effekt.

[SamY]
0

#12: tack för tipsen!

Teet är somsagt en blandning av Rönnbär Brännässlor Hallonblad och gräs, så det är inga konstiga saker i det!

emms
0

är kanske intresserad. Få se ;)

Emma

[chriistina]
0

Mina kaniner får vanligt fukt-te ibland på morgonen när jag dricker mitt morgon te :) Det uppskattas av de flesta.

[SamY]
0

Nu kan man få beställa 2 påsar om man vill =) Men då blir det 20 kronor! 10kr påse x 2 =20 kr. Vi fixar fortfarande frakten! Maila för mer info!

MajaaR
0

Är ev.intresserad :)

[SamY]
0

Som sagt, skicka ett mail för mer info !! :) det går ju att maila även om man inte är säker på att man ska köpa!

[SamY]
0

Putt

gullenos
0

putt

haha det låter roligt :) säkert smaskens för ninerna ;D

[SamY]
0

#20: Ja hehe =) de uppskattar ju inte det som godis, utan dricker när de är törstiga. Men det smakar mycket godare än vatten och så är det nyttigt också! :D

Det är extra gott för kaninen att få en klunk varmt kaninte i magen en kall vinternatt :)

Eller en kall klunk i magen en het sommardag :)

Fnyan
0

Yessss, har mejlat efter de där med två påsar :D

RosaGosa
0

#13  Brännässla är jättebra då det innehåller mycket vitaminer och är bra för pälsen.

Hallonblad är dock samadragande så ni som har honor i Avel bör vara försiktiga.

Örter har och särskillt i tinkturer och teer medicinska egenskaper och därför bör man vara noga med att kolla upp vad varje ört har för egenskap innan man ger det till sina djur. Speciellt eftersom kaniner är väldigt små och man då ska kunna dosera rätt.

Till en häst ska man inte ge mer än 30 gram torkad nässla/ dag och dosen blir mindre om man gör te på dem och hästarna väger betydligt mer än vad kaninerna gör. Nässla är dessutom urindrivande vilket medför att kaninen kommer behöva mer vatten.

Rönnbär är väldigt starkt och skall ges med stor försiktighet och inte i för stora doser. Bra att ges vid förstoppning.

en bra ide men tänk er för innan ni ger örter till era kaniner så ni vet vad örterna har för egenskaper. De flesta är nyttiga men ni bör veta vad ni gör!

[SamY]
0

Till alla som beställer: Det kan ha missuppfattats en sak som vi skrev! Vi skickar inte med en påse där det är 1 dl pulver, utan påsen räcker till 1 dl te!

JBFFJ
0

Nu kommer jag med lite kritik: 1 dl te?  Skickar ni med en matsked te då eller? Och hur länge räcker igentligen 1 dl te? typ 1 gång till en kanin? Nää nu får ni allt skicka med 1 dl!

[SamY]
0

Nu säljs inte teet mer!

Vi hade nog för lite kunskaper för det, även om vi läste mycket om teer och örter.

Ska försöka lära mig mer om teer och örter så kanske jag kan göra riktigt bra kaninte! Men kommer inte att sälja det då, hehe =)

Skulle vara snällt om ngn låste :)

Taci
0

#26, hur har du kommit fram till detta?:)