OT: Astma vänliga djur
Förslag på djur/raser som brukar kunna vara astma/allergi vänliga djur… Kollar upp åt en kompis nämligen… Och vet att det är ifrån person till person. men vad som brukar funka…
Rex ska vara med allergivänlig har jag hört.
Hund (pudel) har jag hört, och så reptiler O.o fåglar, fiskar, rex (pälls typen och rasen), American curly (?) = häst ras :)
Basjikirhäst är allerigvänliga. Jag kan rida de utan att känna av allergin.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Gerbil (ökenråtta)
Cornish rex (katt)
// Michis
Hundar:
Pudel
Bichon frisé/havanais
Softcoated wheaten terrier
Bedlingtonterrier
Nakenhundar
Lagotto romagnolo
Lhasa Apso(?)
Shih Tzu
m.fl.
Gerbiler är inte allergivänliga.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#4 gerbiler är inte allergivänliga, dock luktar inte detas avföring mm, alltså luktfria. Dock inte allergivänliga.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#6,7: Jaha ! :O Det visste inte jag :S Har hört bara att dom var allergi vänliga , så drf skrev jag upp. :)
Men då vet jag :P
// Michis

Vet bara hundraserna pudel och soft coated wheaten terrier. Har själv en softis, de är jättesnälla, bra temperament och allt sånt! Finns två olika sorters pälsar också, irlänsk och någon till.
Mvh Sigrid
Devon Rex katter kan vara allergivänliga. Jag tål inte vanliga katter men våra två devon rexar (som dessutom är 100% innekatter) klarar jag galant :)
Gerbiler kanske inte är allergivänliga men väldigt många allergiker klarar iaf av dom, jag är en av dom.
#9 Irländsk och amerikansk ;)
Chinchillor är allergivänliga. Min superallergiska kompis har en, och har inga promblem alls;)
#10: Och jag är en av dem som inte klarar av gerbiler.
Sen beror ju i princip allt på hur pass allergisk man är, och för vad man är allergisk när det gäller djuren.
Pappa klarar inte av någon hund alls, vare sig de räknas som "allergivänliga" eller ej.
Medans jag själv tål i princip alla hundar, utom de långhåriga.
Har själv en rottweiler tillsammans med pojkvännen som jag tål finfint.
Jag har en pudel och den klarar min allergi av.
#5: Var har du hört att Lhasa Apso och Shih Tzu är allergivänliga? De har väl samma pälskvalitet som "vanliga" hundar och fäller? Det är väl möjlig men aldrig hört det iaf!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#2 #5
jag hade en pudel men vi var tvungen att lämna bort honom eftersom jag blev alergisk av honom… och han var korthårig.
jag är alergisk men jag klarar av gerbiler.. troligen för man inte gosar med dom och det luktar nästan inget om avföring mm.
Min kompis har köpt en kanin från en djuraffär och i hennes stamtavla står det att hon är allergifri. Kan det stämma? har aldrig hört talas om alergifria kaniner.
1# Det är nog för den korta pälsen. :) <3
/Elvira :D
#15: Om man blir allergisk eller inte beror inte på hur lång pälsen är.
Om det är en vanlig kanin som inte är genmodifierad kan det inte stämma.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#16 juste läste om det på biologin att det har nått med histaminet i kroppen att göra x) men aja
/Elvira :D