Kompostgaller?
Det verkar vara många som köper kompostgaller och har som utebur/sommarbur.
En del kompostgaller är ju väldigt billiga. På djuraffären så kostar en kaninbur över 300:- (ca 5-6 delar) och är nästan samma sak som kompostgaller, 4-5 delar för 99:-
Jag har kanske köpt tre kompostgaller, alltså 4 delar i varje.
Om ni har kompostgaller, vad kostade dom och hur många har ni??
Mina är köpta på Jula.
Här kostar kompostgallrena 79kr för en förpackning (med 4 galler i).
Har allt som allt 16 galler.

OK
Jag har väl runt 15 st. Använder dom dock inte ofta, eftersom jag bor i lägenhet, o jag har dom mest när jag är i sommarstugan.
Jag har köpt mina på Cheapy, för runt 80 kr.
79 kr för 4 galler på Jula och jag har 6 paket = 24 galler = en hage
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

Jag har köpt kompostgaller på lite olika ställen men de har aldrig kostat mer än runt 100lappen. Köpte senast på Hornbach.
Men tänk på att spiralerna som man ska sätta ihop gallren med flyttar sig…nedåt…Det kan ju bli att kaninen kan ta sig ut. Jag har istället satt ihop dom med sk buntband, nylonband med snabblås som man sätter ihop elkablar med. Dom går att köpa i bla bygghandeln.

#5 Hur mycket kostar dem på Hornbach? Letar nämligen också efter billiga kompostgaller. :)

99:- tror jag det var…inte mer än 100 iaf.
Köpte 4 stycken (1 paket) för 129 kr :/
Här kostar det 75kr för 4 galler på city gross :D. Har 16 galler (en hage)
Emma
Köper från Ö&B för 99kr/4 stycken :)
Jag har ca 24 galler tror jag… Möjligtvis 28… Har köpt på olika ställen. Granngården tror jag 129kr och Jula 79kr m.m.

fy fabian va kompost galler är dyra ändå :O , jag har själv köpt mina på "Bo olsson i tomellila" där kostade de 99kr.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
oj nu måste jag räkna…..
MINST 38 har jag iaf….
köpt på olika ställen för olika priser
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#5: Har du någon bild på dina bundband, det låter intressant? För jag flyttar min Hage ibland och spiralerna trillar av väldigt ofta medan jag bär hagen så det försvinner någon lite här och var. Så bundband kanske vore en bra idé…
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

#14 du kan ju ha vanligt band också, allt kan man ju ha nästan. Ståltråd är superbra också!
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Jag har 20 stycken ;)

Min klyftiga pappa böjde till spiralen med en tång längst upp. Kanske en centimeter av spiralen böjde han rakt ner mot marken. Om ni förstår hur jag menar. :) Då stoppar den mot gallret och åker inte ner. Smidigt!

Ingen som har problme med att kaniner klättrar över kompostgaller? Jag har kompostgaller som dörrar på burarna och har två kaniner som klättrar över. Och då menar jag verkligen klättrar, uppför och nerför med huvudet före, lugnt och försiktigt!
Jag har betalat mellan 69-129kr för ett paket på 4 rutor. Totalt har jag…. *funderar* …24 rutor borde det bli :)
#18 Mina hoppar över :p Trots att jag har dom på högkant så hoppar min klump Maximus (Fransk Vädur) över med lätthet. För mig är det tak som gäller för att hålla kvar dem *ler*
Jag har också en massa galler till vår kanin. Har funkat jättebra, men nu när vi fått nya grannar som har flera väldigt närgångna katter har det varit nära ögat några ggr. Man vill ju inte bli av med sin långörade vän.