Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 694 ggr
ladysurprise
0

Är han hermelin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ser han ut att va ren rasig?

PaaatyPalm
0

Är inte så jättebra på det här med raser, men tycker hans öron ser förstora ut. Hur långa är örona ?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

ladysurprise
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

=)

ladysurprise
0

Dom var ca 6cm..

ladysurprise
0

Jag tycker han ser ut att va dorsät från att öronen kanske är lite långa men sen är jag ingen expert på hur dom ska se ut

Tejoos
0

Det skulle vara lättare att se hur han ser ut i kroppen om du kan få honom att presentera sig sittande. Och att du går ner på kaninen höjd med kameran. Kan ju vara så att öronen ser väldigt stora ut just i den vinkeln…

ladysurprise
0

han vill inte sita för sökte men han kröp bara runt.. ;)

lill-jarven
0

Han kan absolut vara renrasig, och hans öron är inte för långa. Dom får vara upp till 7cm utan att kaninen nollas på utställning.

Att en kanin är renrasig är ju inte samma sak som att en kanin är rastypisk. :) Jag har själv en renrasig hermelin med 7cm långa öron, kantig kropp, lite fel färg och som väger 1,3kg (som är maxgränsen för en hermelin.

ladysurprise
0

#7 så de kan då betyda att min tjejer jag har hema är ren rasiga som ägaren sakt fast dom är bar inte rastypiska.. Dom har nämligen 7cm långa öron o fålk har komenterat att de ser ut som en korsning

KaninKim
0

Ja, han är en Hermelin, men han har fått lite förstora öron, om dom skulle vara lite mindre skulle han vara bra, fast så är det med min kompis också, faktiskt ser det rätt gulligt ut på din kanin!

Migoff
0

Den ser absolut ut att vara en renrasig hermelin! Min syster hade en som hade stammtavla och allt, men dens öron var precis på gränsen. Ett par millimeter ifrån 7centimeter. Personligen tycker jag att 6-8 com är en bra längd på kaninöron ^^

Mascot
0

#8, Med rastypisk menar man ju inte bara öronen ..

PaaatyPalm
0

Man kan ju inte säga att han är eller inte är när ingen stamtavla eller ett dokumenterat härstamningsbevis fins med.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

matilds
0

Omöjligt att svara på utan stamtavla.

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

malinroth
0

Han KAN vara renrasig men kan lika gärna vara korsning. En renrasig hermelin kan absolut se ut sådär, har sett mycket mer orastypiska renrasiga hermeliner än sådär, men vet du intehärstamningen så är det tyvärr omöjligt att säga om han är renrasig eller ej…

ladysurprise
0

Enligt ägaren så är han ren rasig han har haft syskon med mera till han o jag har set dom..