Äntligen!!!
Äntligen har vi fått vår lilla drömkanin!
Det är inte helt lätt att få tag i "rätt" kanin när man bor långt ut på landet och så dessutom på Gotland.
Vi svarade på några annonser men folk kunde inte vänta tills jag kunde ordna med en resa till fastlandet och hämta en kanin.
Tråkigt att folk har så bråttom att sälja att det är viktigare att kaninerna går iväg fort än om man kan bevisa att man är ett bra och seriöst hem.
Jag har själv hand om både KKS katter och tamråttor sedan innan.Och jag är handikappad och sjukpensionerad och har 100% tid med mina djur.
Nyligen har två av våra tamråttor gått bort i två hemska sjukdomar totts att vi försökt allt hos veterinär.
Nu har vi sedan länge bestämt att nästa djur skulle vara ett som levde lite längre än en tamråtta, därför att vi båda blir så beklämda av sorg när ett djur går bort.Vi har läst och läst på länge om kaniner.
Och så svarade vi på några annonser på fatlandet där det var brådskande att få iväg kaninerna.
Men till slut så hittade vi faktiskt en annons med fina dvärgvädurskaninungar här på Gotland!
Vi åkte dit direkt och tittade.De verkade ordentligt hanterade och kom med stamtavla och bra skötselråd.
Och nu ligger vår kanin "Samir" här vid mina fötter!
Han är ett sådant trevligt litet nytillskott i vår familj.Han får springa lös i bostaden och har en öppen bur med en låda som han går i när han blir nödig.Han är faktiskt riktigt duktig med lådan!
På kvällarna så hoppar han upp och gosar med oss i soffan i vardagsrummet när vi ser på tv.Där har han fått sinegen lilla hörna med en filt och dit hittar han!
Först var jag lite orolig onför vad katterna skulle göra så att de inte skulle skada honom.Jag vakade över dem som en hök.Men denna lilla tuffing till kanin hoppar glatt efter katterna och nyper dem i svansen.Så han har redan satt sig i respekt.Skönt!
Jag har dock fått rådet att så småningom kastrera honom.Men vilken ålder är det lämpligt att kastrera en kanin?Han är född den 1/7 i år.
Lägger med en bild på Samir som nu har vart hos oss en vecka.Men det funkar som om han alltid vart här!
tur det blev en solskens historia tillslut, jätte fin liten samir
lycka till iframtiden 
Vilken härlig berättelse, han hade verkligen tur som fick flytta hem till er!

Tackar!!
Vi är så glada!