Morra?
I morse när jag skulle kela lite med min lillasysters kanin (som inte tycker så mkt om mig) så stack jag in handen för att klappa henne där hon satt som en hopkurrad boll. Då reste hon sig upp "högg" efter min hand och gjorde ett ljud som lät som att hon morrade. Kan kaniner morra?
Ibland gör hon ett annat konstigt ljud: När man lyfter upp henne och hon inte vill det så kan hon låta lite som en skriande åsna. Vad är det för ljud?
Visst kan kaniner morra. Min extremt revirskyddande hona morrar i princip varje gång hon får mat, men jag har lärt mig att älska henne ändå ;D
Morrar hon mot din lillasyster också ?
Att hon skriker låter ju verkligen inte bra, låter som hon är rädd?!

Hon morrar aldrig mot min lillasyster bara mot mig.
Det här är samma kaniner som i inlägget Syskonbråk
Så hon skulle ju kunna vara rädd för mig eftersom att jag luktar som hennes syster (som väger ca 400 gram mer än henne). Hon bet mig dessutom typ 10 ggr när jag hade henne ute. Hon tycker nog inte riktigt om mig…

Kom på en sak till: Om jag har henne ute och lägger huvudet på marken (för att kolla om hon är under soffan eller så) så springer hon fram och försöker bita mig i hårbottnen eller ansiktet eller vad hon kommer åt. Är det för att tycker att jag är sårbar när jag ligger ner så att hon visar vem som bestämmer eller?
(Det här är samma kanin som i det här inlägget så att första gången trodde jag att hon bara var sur för att jag låg med huvudet på marken)
Ja, kaniner kan morre. Det låter lite speciallt, jag har själv haft en kanin som gjorde det, dock rekomenderade veterinären att vi skulle ta bort honom eftersom hanuppträdde agresivt mot alla i hans närhet. :/ (Detta var en Lejonhuvad, en "Löwen") :)
min har morrat åt mig en gång, haha blev lite paff när han gjorde de ^^'' han va ute på golvet å så skulle ja klappa han å så morra han till xD haha då lät ja han vara ett tag sen var han sitt gammla snälla jag igen =)