Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 657 ggr
skanorskaniner
0

Batman

Det jag har gått och fruktat varje dag sedan surprise lämnade mig hände igår. Batman blev alvarligt sjuk och jag helt förkrossad.
Allt började med att jag gick ut till kaninerna för att ge dem kvällsmat. Lite senare än vanligt eftersom jag hade varit hos läkaren. Alla kaninerna utom Batman kom fram mot gallet på burarna och jag märkte att nått var fel på honom. Jag gick genast fram till buren och inte ens då kom han fram till mig. Jag tog ut honom från buren och han var fortfarande helt stilla. Han andades och så men satt bara helt stilla. Jag kände på hans mage och han var helt hård. Så jag tog in honom. Gav honom magmassage och vätska. Vi ringde vetten och de sa att vi skulle åka in direkt. Så det gjorde vi. När vi kom dit fick vi hjälp av en jätte trevlig veterinär och en jätte trevlig sköterska (stort plus till Malmö Djursjukhus som alltid har trevlig personal). De röntgade honom och såg att hans magsäck var jätte svullen. Och helt fylld med vätska,mat och gaser. Vi fick lämna honom där och hoppas på att allt skulle bli bättre.
Till skillnad från förra gången då jag lämnade en kanin på djursjukhuset så ringde de aldrig och sa att han hade blivit sämre. Och nu har han rört lite på sig och är mycket piggare. De har gett honom mediciner och tvångsmatat honom men han har inte börjat äta själv. Men i alla fall så slutade denna historian lyckligare än den andra. Och min lilla Batman kommer hem kl 17Glad

Clariiz
0

Åh gud vad skönt!
Fick jätte ont i magen medans jag läste och sen blev jag jätte lättad!

Hoppas allt forsätter att gå bra! <3

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Veero
0

Gud vad skönt :D Trodde först det skulle sluta dåligt men blev en lättnad i slutet :D

sputtnick_plexus
0

Åh vad skönt :D

[chriistina]
0

Blev rädd där i början… men så skönt allt är bra såhär långt :)

skanorskaniner
0

Nu sitter han i sin bur! Han ser jätte pigg ut och äter lite då och då.. Ibland springer han en massa varv i buren också:D

PaaatyPalm
0

#5 nej va skojj =) , trodde också först att han dött elr nåt sånt :( , men skönt att du upptäkte det i tid och tog han till vet :)!

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Eichan]
0

Gud vad skönt att höra att allt gick bra! :)

[Niike]
0

Skönt att det gick bra!

skanorskaniner
0

Igår hände hela historien en gång till.. Gråter
Så igår fick jag lämna in min älskade Batman till veterinären igen. Och han är där fortfarande..

aliciia
0

:( lycka till :<3

Tejoos
0

Men ush så tråkigt för dig. Lycka till igen då!

[chriistina]
0

Nej, stackar lilla Batman :(

Hoppas det går lika bra denna gång!

PaaatyPalm
0

Nej va tradigt =( , Lycka till !

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Issis
0

Åh nej :( Lycka till!!!

Jetaime
0

Usch vad jobbigt emma<3
Hoppas allt löser sig med den lilla gossen, finns här om du behöver prata..

Retzina
0

Håller tummarna för att han blir bättre! *kramar*

annaforsgren
0

tur att han överlevde:) hoppas han gör det den här gången också<3

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus