Uppdatering - mina kaniner
Var ett tag sedan jag skrev om dom ja …=)
Hera
Är min belgiska jätte hona som ska paras till våren eller tidigare efter kullen ska jag sälja hon efter som det går åt mycket mat och det är svårt att få tag på bra mat , hö , halm (till hennes stora bur) efter som jag bor så långt norr ut . hon är snäll men gillar inte gärna att bli klappad för mycket nafsas lite grann när hon blir less men det är nått jag står ut med hon är ganska lätt att lyfta nu för tiden men förut var det svårare hon väger ca. 8 kilo och är ingen kanin man direkt går runt och bär om kring på . hon är av den smala modellen och har inte mycket extra fett runt hakan ochså men är absolut inte underviktig , hon har förut fått 3 kullar första var det 8 i sen var det 10 och i sista 15 ungar så det skulle inte förvåna mig om jag fick ca 17 ungar nästa kull O.o (hihi fast de är ju lite mycket) … hon kräver mycket uppmärksamhet och aktivering vilket hon kanske inte alltid får :/…annars mår hon bra och har inte varit sjuk..
Eiyra
Är min blandis hona ..fon fick ju ungar för snart 5 veckor sedan 3 honor och 3 hanar och temat blev bilmärken… hon är en suverän hoppkanin och kommer säkert bli ännu bättre efter det hennes ungar inte beehöver henne nå mer och jag kan börja träna igen . hon är nog annars den snällaste kanin jag haft stampe jumjum och linus var åxå snälla men eiyra gillar alla människor men har ändå bindit sig till mig välldigt mycket . hon är väldigt lydig och lättlärd kan bla. komhit , upp ,nej , hopp , gå på plats , varsogod m.m. och är en riktig super kanin , hon ska aldrig lämmna den här gården tror jag för hon är både snäll , lydig men ändå pigg och busig helt perfekt helt enkelt ^^) …hon har annars inte varit sjuk lr något den sist :P
Ungarna
Efter eiyra och snobben är ca 5 veckor och är riktiga fart dårar och kommer säkerligen bli väldigt bra hopp kaniner …
Namn har dom åxå fått
- Steels Rally ( japan tecknad )
- Steels Ferrari ( Brokad mest lik mamma)
- Steels Warzsava "wawa" (japan tecknad?)
- Steels Caddilac ( Brokad )
- Steels Pontiac ( Brokad , minst fäärg )
- Steels Isuzu ( Brokad )
Rally och ferrari stannar hos mig efter som rally har en super fin färg och har väldigt mycket päls är lite crasy och väldigt pussig hon är lite feg och springer iväg när man ska ta fast henne men det går att träna (hona)
Ferrari stannar eftersom han defenetivt kommer bli en bra hopp kanin hoppar redan upp på väldigt höga lådor och hus hoppar över allt han kan hitta han heter ferrari efter som han är snabb som tusan kutar runt som en liten dåre och det går verkligen fort! är jätte snäll och modig brukar komma fram och pussa och putta och kommer oftast när man böjer sig ned och sträcker fram handen. (hane)
Warzsava eller "WaWa" stannar hos mig men det är inte jag som äger henne det är fnyan ungarnas pappa är ju snobben denna lilla flicka är pussig och inte alls feg hon är väll inte så där jätte galen och hoppig men blir säkert åxå en bra hoppkanin men har inte ännu det där lilla extra hoppet :) (hona) Tingad
Caddilac är en liten bus unge som åxå är väldigt snabb och hoppig Men är lite feg av sig när han väll är i famnen är han jätte pussig och snäll. han är brokad bara röda tecken ett streck mitt på ryggen + lite prickar överallt =) ..(Hane) Till salu
Isuzu är den som jag från början tänkte ha kvar men det har inte sakt klick hon är lite små feg men inte allt för mycket är en av dom snällaste och gillar att mysa .hon är brokad med ett rött/svart streck på ryggen och både röda och svarta prickar lite här och där har dessutom ljusröda öron som nästan alla har Hona / till salu…
Pontiac är den minsta i kullen som är en liten bus unge kallades för kritan men blev en pojke så det gick inte så bra XD är Brokad men har bara några få prickar och mörkt runt ögonen Hane/ till salu
Jag =P
Har ändrat uppfödar namn från snöflingas till steels kaniner :) annars går det som vanligt tråkigt att gå i åttan men annars äre väll okej XP
Bilder kommer längre ner…

Ska du sälja Hera för att det går åt mycket mat? Det borde du ha tänkt på när du skaffade henne.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#6 Jaha men vaddå, de andra kaninerna äter ju också?
www.frihetenskaniner.se
#8 jopp men inte 3 dl per dag

Rally är ganska lik en kaninunge ur min förra kull, Hugo hette han :) Jättefina kanininer har du!
www.frihetenskaniner.se
#15 tack! ska ta bra kort snart men har inte bestämmt bakgrunds färg =/ XD

#16 Skog? :)
www.frihetenskaniner.se

#17 tja de är väll bra men då måste man ju ut i skogen hmm skulle rosa eller grönt vara bra??

Pma om ni är intresserade av izusu , pontiac eller caddilac skika helst mejl eller ring 0730823313 vett att de inte är smart att skriva sitt nummer här men XD

#23 Mys :)
www.frihetenskaniner.se

Eller ring 0730391025 vardagar efter 15.15, helgdagar efter 15.00

#26 Åh vad fina dom är :))
Fina kaniner :) Kaninungarna som är brokade, vad för färger är de då? De kan ju inte bara vara brokade, utan isåfall t.ex. viltgul brokad eller någon annan färg ;D
Om du säljer Hera p.g.a att hon äter för mkt mat och det är svårt att få tag i spån, hö, halm, mat och allt till hon… vrf ska du då ta kull ? :S De blir ju säkert dubbelt så mkt (säkert MKT mer) efter som kan få 10-15 ungar. ? ;S :P
jag ska ta kull eftersom det är många som frågat redan när jag hade hhenix om jag skulle få nåra bj ungar =p och då får jag väll se till att köpa mkt =) men det går inte en längre tid för att betsälla 5 kilo från internet kostar 200 kr ca eller mer

-söta (:
Håller med #29. Varför ta en kull om du inte kan fixa maat åt en bj? Tänk om hon får 15 ungar och du inte får sålt dom. Vad gör du då? Finns det inte folk som har häst i vittangi? Kan väl inte va så svårt att få tag i hö där, eller ?
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Bara ett vänligt råd, ta ingen kull på din jättehona. Vad gör du om du blir sittande med 16 jätteungar däruppe i norr? Sälj henne direkt om du tröttnat.
Håller med. Stora kaniner äter såklart mycket! Min jätte äter tre gånger så mycket som mina hollisar!
Och en jätte med kull, jisses! Det går åt jäkla massa foder då!
Hera var iaf skitfin! <3
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#35: Tror inte det var den nuvarande kullen hon syftade på.
Utan kullen som planeras på BJ-honan.

#35 Menade BJ kullen som hon tänkt ta. (eiras kull var en tjuvparning, men hon hade ju tänkt para henne iaf så?)
Priser och info:

Längre upp skrev du rebecca att de är svårt att få tag i spån här? :O ofta xD men behöver bara lite ork att gå till sågen att hämts så äre lätt XD tänk jag som har över 1km att hämta du har inte ens en halv km att hämta spån ju XD

Putt :P

Putt igen ;D
putt
Bebbarna växer så det knakar !!
Kanske inte tar en kull på hera utan säljer ..
D kanske jag behåller 3 ungar Ferrari , Caddilac (hanar)., Rally (Hona) ralyy kommer bo med mamma i heras bigga bur då (hoppas jag) och caddilac och ferrari i 120x60 burar :P om inte mamma is fråga min lillbrors farfar om han kan börja bygga min 4 fackare som hon lovat att hon ska göra XD
2 honor till salu! isuzu och pontiac som blivit en hona och heter alphina XD
putt ska käppa nya kort snart :P dom har blivit stora och idag fick jag enn överaskning men det tännker jag inte tala om ör då blirr alla så matta på mig =/ och sen is jag inte med mer gnällande :/ =)XD

Hur gamla är ungarna nu ? (:
#43 Överraskning?:O
Priser och info:

#44 dom blir 7veckor imorgon :D tokiga och as bra på att hoppa! ;D dom hoppar jätte högt ut ur buren å massa :D å snabba åxå :D Japp, en ren stor överaskning :D xD

#44 OK (: Jasså , vad? kaninungar? en ny kanin? ;D
Priser och info:
Jättevackra kaniner! :D
Skulle bara råda dig att inte ta kull på Hera, utan sälja henne direkt.
Min dvvkorsning + 6ungar åt runt 10 dl /dag. Samt ca 1kg hö /dag.
Så jag vågar inte tänka hur mycket en BJ med kanske 15 ungar äter :P
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#46 du får allt ta å fråga rebecca för jag får inte säga ;/ :b
Vad söt caddilac var<33 tänkte bara fråga om det är meningen att han ska ha två dd i sitt namn annars stavas det Cadillac =D.

Jag tycker inte du ska ta en till kull på hera. Hon har ju redan fårr jätte många avkommor.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
ok njee har funderat på at sälja henne direkt för nu har jag skaffat häst åxå =) för er som vill veta är det en vanvårdad Från masungsbyn en liten by där 3 hästar bor i en geggig liten Hage utan vatten , mat bra skydd och fullt med skrot för er som vill veta är hästen ett varmblod och heter4 jullex
ojojoj, hur hinner du med allt + van vårdad häst :O ;D
Ang Hera, ska du nu ta en kull, räkna med att det blir riktigt dyrt å se till att du har plats för alla ifall dom inte blir sålda ;)
Annars kan du ju behälla henne som mys å kel kanin :)

#52 kan hälsa att Hera inte är så mysig av sej XD hon nafsar :/ men annars är hon jätte snäll (:
#51 LÄNGTAR tills du tar hem den! :D komemr bli kul att sköta om den varje morgon :D fast på helgerna kan jag nog inte de..
#51 Går Jullex ensam nu elr har du andra hästar :) ?

#54 hon har inte Köpt han ännu, om åndag ska hon köpa han om jag minns rätt.. :)
japp snart så men nu skriver den korkade ägaren att han fått ett bud på 10 tusen bara för att jag ska skynda att köpa han för vilket pris som hellst 

Ska han stå ensam? :o
#57 hehe nee han ska stå i ett stall med 3 häst kompisar :P

#58 Du har ju inte ens pratat me Gunnel? så de är ju inte alls säkert -.- xD