Kaniner akut!!!
5st jäättefina kaninungar skänkes i borlänge/gagnef. Väldigt akut då dom börjar bli för gamla föra tt kunna vara ihop. måste hitta hem snarast! annars kan ägaren inte ha dom kvar å tänker avliva dom:( alltså inte mina men ja försöker hitta hem åt dom åt en vän! så om någon e intresserad hör av er snarast!

finns de ingen annan utväg än avlivning?
Kan ni inte sälja dom till en djuraffär om ni inte får dom sålda till en privat person?
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
Vet du kön och ras?
Bild kan vara bra ifall någon är intresserad. =)
hon har hört med varenda djuraffär i hela dalarna men ingen tar emot:(
vet att de är både honor och hanar har tyvärr ingen bild. men är någon seriöst intresserad kan ja ge personen ägarens nummer.
dom är blandning mellan dvärgvädur å löwen
kolla me djurhem
har kollat allt överallt här finns ingen som tar emot
Vi är ett djurhem i hälsingland. Se mera på: www.omplaceringsdjur.se
har inge möjlighet att få dom ända till hälsingland tyvärr:(
transporthjälp brukar man kunna hitta på nätet. Ibland så får man kämpa lite med att kolla runt. osv. Finns det inga andra djurhem närmare heller? Ibland så kan man behöva transportera djur en bit för att hjälpa dem. Och transporthjälp brukar som sagt finnas på internet. Ex. här på iFokus.
ja jag kämpar för att hitta hem…kollar med allt å alla just nu. är inte mina kaniner men ja kan inte låta helt friska djur avlivas! de finns inte för mig. tyvärr kan ja inte ha fler djur själv… jag ska verkligen hitta hem!
Ibland kan omplaceringshem avsedda för andra djur ta emot akutfall av en annan art. Det skadar inte att höra dig runt lite med dem :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
ja de ska jag
hon säger att de måste bli innan helgen nu…så om någon här är intresserad hör av er direkt! dom e 8veckor gamla.
putt
Ja vårat djurhem är fortfarande öppen. kan transportera ev. själv om jag hittar skjuts men då tar vi 25 kr/mil tror jag det var (står mera om de på hemsidan) . Plus vi tar en liten slant för ingående djur (för mat och andra tbh som kaninerna kan behöva).
Hoppas inte denna person skaffar flera ungar sen eftersom h*n inte kan ta ansvar för dem.
Jag testade o sätta ut en annons inne på transporthjälpen.
Har du testad o annonsera på kanin-net med?
nej de e såå korkat å oansvarigt att skaffa ungar om man inte planerat för dom
hur går det?
Trodde vi hade en ny regel mot att skriva om avlivning i annonser?
#20: Jo, fast i det här fallet är det ju inte tjejen som skrivit annonsen som varken har kaninerna eller tänkt avliva dem.
Utan hon vill rädda kaninerna från avlivning.
#21 Personligen tycker jag det borde vara totalförbud. Annars kommer man ju lätt runt regeln genom att länka sin egen annons på Blocket tex, eller säga att det gäller en vän. Menar inte att alla gör så, men vad säger att det inte sker?
Hoppas kaninerna i den här annonsen hittar fina hem i alla fall!
Detta inlägg kom väll upp innan regeln kom upp?