Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 2799 ggr
Evelinaesbjornsson
0

Kaninfoder, viktigt.

Nu är det så att jag vill veta vilket foder som är bäst!
Detta kanske inte är viktigt för er men för mig är det viktigt att veta vad andra tycker om fodrena.

Foder:

1. Carrier 2. Lottie 

Vilket av dessa anser ni bäst?

Just nu har jag Carrier (då det bara fanns det när pappa handlade) och det fungerar mkt bra. Så mina funderingar ligger mellan Lottie och Carrier. Jag har tidigare haft Stampe men ska nu byta då det nästan bara är smulor i påsen. 

Skriv vilket ni anser vara bäst? Och varför tycker ni det?

Rabbits
0

Carrier helt klart

lomsen
0

carrier helt klart oxo!

Zvintos
0

Jag har inte sett alltför stor skillnad när jag använt Carrier mot när jag använt Lottie.
Den skillnad som jag kan se, är att pelletsbitarna i Carrier är större och därför mättar mer (gäller iaf mina kaniner).
Samt att de håller sig i bättre hull på mindre mängd.
Vilket gör att en påse Carrier räcker längre.
Sen kostar 10kg Carrier 109, och 7kg Lottie 99.
Priset gäller på Granngården i Smedjebacken, vet ej hur det är på andra ställen i landet.

Annars tycker jag inte det är sån stor skillnad.
Kaninerna gillar bägge sorterna och mår bra utav bägge (med olika mängder, som jag skrev ovan).

kaningodis
0

Jag tycker att Carrier är bättre av den enkla anlednignen att det är för små bitar i Lottie + att Lottie är mycket dyrare. Kaninerna tycker nog om all sort pellets ;)

Kastanjegårdens Kaniner

[SamY]
0

Jag har aldrig provat carrier men jag ska nog prova när mitt lottie tar slut :) Fins det flera sorter av carrier? Typ som i lottie solros och linfrö & äpple och morot?

Zvintos
0

#6: Nej, det finns bara en sort. =)

Myrans-kaniner
0

jag föredrar helt klart Carrier, eftersom jag vill att kaninerna ska ha så "naturellt" foder som möjligt. I Lottie så är det ju med äpple, solrosfrön, morot (?) m.m.. Och själv anser jag att det är bättre att ge ens kaniner färska äpplen, morot å sådant i stället för att det är nermalt i pellets… :P Haha, :)
dessutom är den sortens foder dyrare, och är mycket mindre än Carrier. :)

Clariiz
0

Tycker helt klart Carrier!
Provat en hel del foder, men Carrier slår allt.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Tribes
0

Jag anser att mina kaniner ska ha det bästa fodret. Jag har både testat Edel, Stampe & Lottie.

Nu äter mina kaniner Oxbow´s Bunny Basic, ett foder som är gjort till kaniner och innehåller allt kaninen ska ha och mina kaniner är fina i formen utav det. Detta foder är det enda fodret som veterinärer rekomenderar också!

Men på andra plats är helt klart Stampe som jag också trivs med!

Evelinaesbjornsson
0

Okej, tack allihopa. Som det ser ut så är det helt klart Carrier som gäller. Jag tycker också att det är Carrier som gäller då mina kaniner verka tycka om det väldigt mycket. Och som ni sagt, det är större bitar vilket mättar bättre.

Då var mina funderingar över. Självklart får ni fortsätta att skriva in vad ni tycker och VARFÖR ni tycker så.
Ännu en gång, tack så mycket för att ni svarade :).

RatLover
0

Haha, men se till att köpa Carrier för kaniner, då det även finns för hundar ;)

Evelinaesbjornsson
0

#11 Näe, de ska ju vara hundmat till kaniner ;). Och kaninmat till hundar ;D. Haha, självklart ska ja ha kaninmaten och inte hundmaten ^^,

[Niike]
0

Föredrar också Carrier, lottie har för små bitar.

[Wera]
0

Jag har aldrig haft carrier, men har haft för länge sedan lottie men då bara en påse sen fortsatte jag ha det vanliga (då använde jag foderblandning, för min kanin inte åt något annat). Nu har jag rabbfor det är lagom stora bitar, billigt (130kr/25 kg).

Men mellan Lottie och Carrier tycker jag Carrier verkar vara bättre, carrier är större bitar. Lottie har för små bitar!

[Stampelina]
0

¤14 - Låter väldigt billigt! Var köper Du det fodret?

Jag har köpt allt mitt foder från min uppfödare, men har nu fått Carrier rekomenderat av Monica från Molargården så det ska jag prova nästa gång jag köper foder.

[Wera]
0

#15 Granngården :) Det är nog lika stora bitar som carrier, elr iaf. runt den storleken.

Evelinaesbjornsson
0

#14 det lät väldigt billigt. Finns tyvärr ej sådant foder på Granngården i stan. Men de lät bra. Skulle gärna vilja prova det. Men eftersom att det ej finns så får det nog bli Carrier i fortsättningen.

Fortsätt att skriva vad för foder ni föredrar och varför   ni föredrar just det!

Tribes
0

Sjukt att ni prioterar priset före kvalité.

Tina-A
0

#18: Om man jämför just Carrier och Lottie, vilket tråden handlar om:
"1. Carrier 2. Lottie 

Vilket av dessa anser ni bäst?"

så är väl kvalitén nästan densamma. Om man har två likvärdiga produkter anser jag personligen att det är mest logiskt att välja den billigare. Varför betala mer för något som är likvärdigt?
Är däremot den dyrare väldigt mycket bättre (vilket nu inte är fallet) så är det en annan sak. Då måste man prioritera helt enkelt.

Dock behöver det inte betyda att den billigare är dålig, utan tvärtom kan den vara väldigt bra också, så då kan man väl välja vilken som. Förstår inte vad som är sjukt i det.

Det är nog inte många som köper ett foder de vet är DÅLIGT för att spara någon 20-lapp. Det är inte det som är fallet i denna fråga då varken carrier eller lottie anses vara ett dåligt foder.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

kaninsnobben78
0

jag vet inte har aldrigt testat de som är bra jag tro att det är bra  jag använder pellets  för kanin7marsvin jag ska nog köpa sådan mat me

Siggen
0

Använder Carrier.. Betalar 104kr för 10 kg och 214 för 25, det är lagom tycker jag :)

Mvh Sigrid