Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1405 ggr
Fnyan
0

:O :O :O :´( :) ??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

de har hänt någonting hemskt! :O Blackie har fått 2ungar idag! :O :O  jag har inte varit hemma på hela dagen å nu när jag kom hem å skulle ta ut henne ur hennes hus kände jag nått iskallt, jag lyfte bort huset å där låg 2 döda ungar! :´( Jag gissade idag innan jag åkte iväg att hon skulle få ungar för jag kände att de rörde sej i hennes mage, men jag trodde jag inbillade mej! ;´O

Blackie mår bra å har inga ungar kvar i magen, hon är lika pigg som vanligt men…

jag vet inte om jag ska vara ledsen eller glad över att ungarna inte levde, eftersom de var en tjuvparning :/ hojja, min lilla piga! :´( <3

Sashhi
0

Varför har du ihop kaninerna då ?

Not your mom, not your milk.

Tarkie
0

#1 Dom e ju bästisar hon och R. så du kan ju förstå vf :P Dom "leker" XS

lill-jarven
0

#2 Onödigt.

Lans
0

Som sagt kan man inte ha hanar och honor tillsammans i hagen även om man "kollar på dom hela tiden". Förr eller senare blir det ungar. Vill du ha dom tillsammans måste du kastrera snobben (för jag antar att de är han som varit i farten igen.?.). Han hade väl förresten bettfel? Isåfall var det ju bara "tur" att ungarna inte överlevde.

Skönt att Blackie mår bra iallafall (: Hoppas att du inte låter dom träffas i fortsättningen.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Tarkie
0

#2 Nja, igentligen inte, Jag tycker bara det e roligt med alla deras inlägg hit och dit att deras kaniner parat sig när dom hade dom tillsammans under en lek-stud >.<

lill-jarven
0

#5 Istället för att skriva nåt som är snudd på personangrepp kan man, som lans, skriva på ett något vänligare sätt. Förhoppningsvis lär dom sig av sina misstag.

Tarkie
0

#6 Dom kanske lär sig, men om dom inte gjort det när det hänt flera gånger, så tror jag faktiskt inte dom gör det.

MarHai
0

Stackars hona, kanske bra att ungarna dog. Låt henne vila ett bra tag nu innan ni ens tänker tanken på att para henne igen.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Fnyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 har inte dom ihop, måste ha hänt nångång när jag varit ute med dom ;S helt ärligt så har jag ingenaning  ;s

#4 Snobben lever nog inte så länge till kan jag för de första medela.. :/ HAr hört med vet. de var inget bettfel :) Ja man kan ju inte kalla de "otur" iaf.. eller nått, jag är i lite chock tillst. nu ;/ Jo jag är åxå superduber glad över att Blackie mår bra, :) Tänker inte låta dom träffas i fortsättningen.. Måste nog tabort Snobben nästa vecka.. då hans nacke har börjat bli sne igen å han tappar bara mer å mer päls för varje dag ;´( säger de här sista med sorg :´(

#5 ehm.. helt ärligt; mitt första           ???

#6 Mm (:

#7 men asså ursäkta mej?? jag visste inte att du "visste" mer om mina kaniner än vad jag själv visste??? ;O  dehär är min FÖRSTA tjuvparning!! Slut diskuterat med dej.

#8 Jo.. :) hoff, de var sista gången jag vågar ha en hona å en hane ens brevid varandra på minst 1år typ ;S xD

Till er alla som vill veta kan jag med stor glädje säga att Blackie mår finfint å dom döda ungarna ska jag begrava imorgon, då jag inte bara kan slänga iväg dom fast dom är döda och jag aldrig lärt känna dom ens.. jag vet jag är fantastisk xD

Till er alla som vill veta om Snobben så tar jag nog bort han med stor tung sorg i hjärtat den kommande veckan då han har problem med nacken, plus att han bara tappar mer och mer päls.. ;´/

Noa-Nisse
0

jag tänkte bara slinka in med:

kan du inte välja att skriva någon mer passande rubrik, det är lite störigt så som du skrivit. tänk på de männiksor med synfel och ex. dyslektikor. (stavning?)

men men, synd det med ungarna. hoppas de inte händer igen. :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Fnyan
0

#10 jag tog rubriken som: blandade känslor. å de går tyvär inte att ändra såhär långt efter att jag skrivit de :/ :b

lill-jarven
0

Fäller Snobben pga av någon sjukdom? Mina fäller också nu men de byter ju päls såhär års. Det där med nacken lät ju inte bra alls. :/ Han får det nog bättre på de evigt gröna ängarna.

Bra att Blackie mår bra :)

[Wera]
0

Bambi här hemma har sne nacke, och det är p.g.a en infektion i nacken, åk till veterinären och få ett recept (om det är att han har en infektion) och åk till apoteket och behandla, det är antibiotika (det kostar bara 70-80kr).

Zvintos
0

Sned nacke kan även bero på en infektion i innerörat.

Fnyan
0

#12 troligast :/  Såhär är de.. han fälelr ALLDELES för mkt.. på ryggen en stor fläck, har han bara typ 1-2mm kort päls.. å i vanliga fall (överallt på han förutom just en fläck på ryggen) har han ca 1-2cm lång päls så.. :/

#13 Okej, ska kolla upp med vet. (:

#14 Okej..

lill-jarven
0

#15 Ajdå :/ Har du kollat upp pälsen med vet då?

Fnyan
0

#16 nej men har skrivit ett annat inlägg om de här på kif .. :/ (:

[Niike]
0

#15 tycker faktiskt det låter som om han fäller.. Men det kan ju även vara någon sjukdom =/

PaaatyPalm
0

Asså jag tror inte han har problem med pälsen, han fäller säkert bara, för några veckorsedan hade min ena hane typ 1 mm päls bara på huvudet, och 1-2 på rästen av kroppen.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Wera]
0

Nej, tänk inte på att avliva han förän en veterinär har kollat på han! T.e.x om det skulle kunna behandla nacken, om det är en infektion. Och tycker det låter som om han fäller, Gremmlins fällde otroligt mkt på huvudet :S Var naket där, åkte in till veterinär och de sa bara att han fällde. Så det tycker jag inte verkar vara något annat än fällning men hör med en veterinär :)

Lans
0

OK.

Hade jag varit du hade iallafall jag avlivat honom. Även om det inte är så kul. Han har ju haft så rätt länge.

Priser och info:

Fnyan
0

Tycker som #21      Aa :/ du vet ju har sne han varit åxå så.. :/ så de där med pälsen spelar nog inte så stor roll om han fäller eller har någon sjukdom.. Jag kan tillägga att han har blivit grymt skygg sen han börjat få sne nacke igen, å ännu mer skygg när han börjat tappa pälsen.. ;/

repekka94
0

han är ju typ kal över halva ryggen bara pytte kort hår ;(

#2 fy fan asså bara för att jag tycker så så behöver du inte hoppa på hon!! :=O dessutom har jag slutat med att ha hanar dom är bara irriterande och jobbiga

[Wera]
0

#22 Jag tycker det låter som om du inte gett han en chans! Att åka till veterinären >.< Det kostar inte mkt alls!

ladysurprise
0

#24 de kan kåst mycke

Clariiz
0

#25; inte när det handlar om att rädda ett liv!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

ladysurprise
0

Sant.. men ändån

thexclub
0

SJÄLVKLART åker man till veterinären ifall kaninen mår dåligt? Det tycker jag alla borde förstå faktiskt. Om man inte har råd eller tid så ska man ju inte ens ha djur. Så jag hoppas verkligen att du, fnyan, åker till veterinären och gör en grundlig koll innan du bestämmer dig för något så allvarligt som att avsluta någons liv.

the vanity, it becomes insanity

[Wera]
0

#25 Inte alls, har gått många gånger och låtit en veterinär undersöka en kanin och det har kostat 350kr för mig att undersöka en skadad kanin dessutom ingick det avlivning, och 100 kr för en annan undersökning (i detta fall var det att undersöka infektionen i nacken/halsen). Billigt tycker jag, vill man inte betala 100kr för att sin kanin ska åka till veterinär och undersökas anser jag det som om man inte bryr sig om djuret och heller inte älskar det, om ens tycka om den :S

Dessutom spelar det ingen roll om det är dyrt eller inte, om man nu älskar sin kanin! Jag har åkt iväg på akuten med en hona som höll på att likförgiftas, och det kostade mig 2000kr att dra ut ungen som hade fastnat + betala antibiotika.

ladysurprise
0

#29 jo vist tar man sin älskade kanin till vet om de krävs men att de kan oxå bli dyrt och de måste man va medveten om

[Wera]
0

#30 Ring veterinären och fråga vad priset kan gå på då? :S Om man inte har råd för en undersökning borde man inte ens ha djur!

ladysurprise
0

#31 de var just de jag mena

Michiis
0

HAllå! Innan man skaffar djur oavsett vad för djur! Ska man vara medveten om att man kanske måste med djuret till vetrinärn en dag. Och det kostar ja! Men har man inte råd! Ska man inte skaffa djur.

// Michis

Lans
0

Hon har varit till veterinären med honom. Vet att en veterinär(?) sa att han borde avlivas, en annan att det inte var någon fara. Jag som sett honom irl skulle iallafall inte ha kvar en av mina kaniner om dom blev så. Även om han inte lider desto mer av det, så tyckte iallafall jag att det såg rätt jobbigt ut för honom.

Priser och info:

ElinLi
0

Asså snälla ni sluta hoppa på henne så mycket!!!!! Ni har väll knappast sett honom irl ? hon vet vad som e bäst för sin kanin! och att säga att hon inte bryr sig om sin kanin är otroligt lågt! Det e personangrepp så medarbetarna ska inte ni bry er och ta bort dom komentarerna ?? som ni gör på alla andra trådar! Lans jag håller med dig till 10000

repekka94
0

#33 hur vet man om man har råd precis när det händer

om man är 12 år och inte får sitt barnbidrag och inte har någon inkomst men när man köper djuret vet man att man har råd att åka till vet. hur vet man då att om 9 månader har jag fortfarande råd? man har faktiskt inte pengar jämt och ständigt!!

ElinLi
0

#36 fast asså när man köpåer ett djur så måste även föreldrarna veta att sånna här saker kan hända och därför måste även dom ta ansvar genom att gå till veterinären

PaaatyPalm
0

#36 när en myndig köper ett djur till en exempelvis 12 åring, då har dom huvud ansvaret för djuren, och är då deras plikt att ta djuret till vet och se till så att djuret skötsom. Klarar inte föräldrarna av något såntdär änkelt och djuret blir sjuk, så ska man inte ha kaniner, inte en ända. Sen så även om man inte har en fast inkomst så fins det mkt man kan göra, ex så kan man kratta löv, klippa gräsmattor, ränsa rabatter, skotta snö, vattna blommor, man kan ta hand om andras djur om de sticker på semester & man kan ex passa små barn om föräldrarna ska bort. Det fins som sagt mycket man kan göra. Och detta va bara några väldigt få nämda.

Men man ska vara medveten om att man ev måste besöka vet, och är man osäker om an har råd om 9 månader, så lägger man såklart undan några hundralappar. Jag vet även att distriksvetten har det på sån så man betalar litte flera gånger, iallfall vår. Och då behöver man ju inte betala samma månad.

20 årig djurgalen moder* 

Michiis
0

#36: Nej, man kanske inte har råd jämt och ständigt. Men då ska man ha det på hjärnan, när man skaffar djuret.
*HAR JAG RÅD för eventuella kostnader som kan inkomma (veterinär).
Är man osäker på om man inte har det. Kanske man borde tänka om. Kanske det inte är så bra att skaffa djur nu, Kanske jag måste få inkomster först, så jag vet alltid att jag har pengar fall att det skulle hända något.
Jag trodde att man alltid hade det på hjärnan :S :O

_Jag får månadspeng och sparar alltid halva summan till kaninerna. och efter några månader har alla dom "halvorna" blivit ganska mycket pengar. Men jag handlar inte upp dom för det. För helt plötsligt kanske man måste in till vetrinärn.
_
Har man inte månadspeng kanske man ska komma på något att få inkomster på. För man måste alltid HA RÅD med sitt djur.

// Michis

[SamY]
0

Men asså SLUTA! Jag tror hon har hört nog nu! hon vet väl själv vad hon vill och Lans säger ju att hon HAR varit till veterinären med honom!!!

Och på vilket vis har hon sagt att hon inte har råd med att gå till veterinären!!!??? Hon har ju inte skrivt något ALLS om att hon inte har råd!

Nu tycker jag att någon låser den här tråden så är den ur världen.

Och till Fnyan, hoppas allt går bra med Snobben! bestäm själv hur du vill göra. :) :) :)

PaaatyPalm
0

#40 för att informera litte så va det hjon som började prata om snobben och hans huvud. Och till den vägan vetrinären.

20 årig djurgalen moder* 

[SamY]
0

#41: har läst varenda inlägg i den här tråden och jag kan säga att hon har inte sagt ett ord om att det är dyrt med veterinärkostnader! Hon har bara sagt att hon kanske ska avliva sin kanin för att den har problem med nacken och pälsen.

Sen var det ngn annan som kom in på ämnet att det var dyrt med veterinärkostnader!

Jag tycker att de flesta som skriver "emot" verkar skriva "emot" Fnyan när det inte var hon som sa att det var dyrt med veterinärkostnader!

Snälla kan ingen låsa så är allt ur världen!

ElinLi
0

#42 du kan ej bestämma om man ska låsa tråden! det bestämmer trådskaparen!

Fnyan
0

Tänk att jag visste att jag inte borde skrivit dehär om snobben här på kif! för då får ju alla för sej saker som att:

• Fnyan hatar sin kanin
  • Fnyan har inte råd med nått
  • Fnyan orkar inte åka till vetrinären
  • Fnyan åker inte till vetrinären för hon har inte råd
  • Fnyan är bara 12 år, då kan man inte ta hand om ett djur!
  • Fnyan borde inte ha nå djur för hon har ju inte råd
  • Fnyan har aldrig vart till vet. med nån av hennes kaniner

Dom PUNKTERNA jag skrev nyss, är allt ni har skrivit här å HITTAT PÅ!!! För INGET av de är SANT! ALLT ÄR FALSKT!!!!!!

Man blir ju riktigt besviken över att vara medlem här för de blir ju alltid en massa påhopp å liknande innan man ens hunnit skriva något! å de är inge kul kan jag säga! ta å sluta me de va!

För de första var de ju fan inte ens jag som sa att de va dyrt med vetrinären! SÅ VARFÖR säger ni då att jag "hatar min kanin", "har inte råd med vetrinären".   Asså det är sårande att höra sånt! herregud, jag slår vad om att alla ni är äldre än mej, så BETE ER!!!!!!

Tack till er som stöttat mej! (: T.ex SamY, och Lans :D  Kanske fler åxå, men jag vill inte bläddra igenom å läsa allt tyvär för alla är ju emot mej nästan så de är inge trevligt att läsa allt dom skriver.. men tack till er SamY och Lans :D

Fnyan
0

Förresten handlar tråden om Blackie som fått döda ungar! inte om snobben ens ;s

Lås tråden.

[SamY]
0

#43: Jovisst men tycker inte du också att det börjar bli lite väl överdrivet?

Fnyan
0

#46 håller med dej

[SamY]
0

#44: Hoppas du har läst min tråd om att man inte ska få för sig saker! :) Jag utgikck precis efter det här!

Jag får själv lust att sluta på KIF när jag har läst alla inlägg i den här tråden. och jag tycker att alla som har skrivit om det där med veterinärkostnader är skyldiga att läsa igenom vartenda ett av inläggen och sen PMa ett förlåt till Fnyan!!!!!! (de som var ouppmerksamma och och fick för sig att Fnyan inte hade råd med veterinärkostnader)

Nu har jag sagt mitt i det här.

ElinLi
0

asså palla ingen har sakt nåt om dig fnyan!!

repekka94
0

#49 jasså? de var nå nytt du kanske borde läsa tråden igen då!

ElinLi
0

#50 asså ärligt orka tagga upp dig för det jag skrev! det e helt onödigt larvigt!

[SamY]
0

#49: Men då kan du ju täka på lite hur det skulle kännas om alla började skriva om veterinärkostnader i din tråd som handlade om något helt annat! Skulle inte du ha trott att alla skyllde på dig? och som jag skrev i min egen tråd: det är säkert någon som inte har orkat läst igenom allt noggrant och trott att Fnyan har sagt att det är dyrt med veterinärkostnader.

och om någon Medarbetare ser det här, lås! Fnyan vill det ju själv! :P

MarHai
0

Låser.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Inlägget är låst för nya kommentarer