Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 910 ggr
ElinLi
0

Vad betyder det ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sen så hadde jag släppt utt hubbe i mitt rum , jag la mig ner på golvet så att jag skulle kunna kela med honom lättare .. så helt plötsligt började han göra massa glädjeskutt och efter det så sprang han till mig och slicka mig på munnen och näsan :) vad betyder det när dom gör så ?

tantnett
0

Du fick en riktig kärleksförklaring.

Känn dig hedrad.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Tina-A
0

Glädjeskutt gör dom när dom är väldigt glada :) Vissa skuttar nästan jämt och andra mer sällan. De får väldiga spring i benen!

När dom slickar på en brukar det betyda att dom gillar en :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ElinLi
0

Jahaa åå vad gulligt :D:D jaha då har man fått sig en älskare alltså :P

Sashhi
0

Ja, glädjeskutt är vad det låter. De skuttar runt som galningar av glädje. Men att kaninen inte gör det betyder verkligen inte att den är lycklig, men oftast är det yngre kaniner som glädjeskuttar. Min holländare är helt galen så fort man släpper ner henne i hagen. Är helt andfädd stackarn sedan när hon skuttat runt så mycket. Även min dvärghare håller på så. Båda är alltså 6 månader resp. 5 månader.

Not your mom, not your milk.

ElinLi
0

okeej ja min kille e ju 5 mån :) haha det ser ju så roligt ut :P

Metinia
0

Min kanin Minten är  nu 1 och ½ år gammal och så fort  hon får komma ner på vardagsrumsgolvet blir hon galen av glädje, hon rusar omkring och skuttar massor.

Vad härligt att din kanin verkligen visar att den gillar dig, man blir så glad av det! Man känner verkligen att allt jobb man gjort för lille vännen  har varit till nytta. Skrattande

ElinLi
0

#6 jaa precis och desutom är det den första kaninen som jag haft som har gjort såhär :)