Klipper eller slipar?
klipper dom eller slipar dom ner tänderna?.. när man klipper tänderna så kan do ju få bihåls ifalamaton för att tändena kan fikas upp.. min mamma råkade ut för de..
Dom klipper, om du menar hos veterinären. Klippte tänderna på våran lilleplutt Emil en gång. Sedan har han kunnat slipa ner själv med mycket grenar att gnaga på. Vi passade på att klippa hans tänder samtidigt som han kastrerades så han var nedsövd när det gjordes. Se till att någon som kan gör det så ska det gå bra.
jag ska se om jag hittar någon vetrinär som kan slipa ner dom istälet vill inte riskera att han får bihålsinflammatjon
Är du säker på att bihåleinflammationen berodde på att din mamma slipat tänderna? 
Bihåleinflammation sitter i bihålorna, dvs vid näsan och i pannan.
Låter konstigt om hon fått det för att en av tänderna fläks upp.
Då måste det vara någonting annat du menar. 
de var baterier som gåt upp i den uppfläkta tanden o gåt upp i bihålorna
Står visserligen att det ibland kan bero på det du sa, men har hittills aldrig hört om någon som fått bihåleinflammation pga detta.
Men görs klippningen på rätt sätt, ska inte tänderna kunna fläkas upp.
Händer det, så är det med största sannorlikhet pga personen som klipper inte vet riktigt vad denne ska göra.
Är ungefär samma som kastrering.
Där finns risk att kaninen dör, om veterinären inte är kunnig på sin sak.
Så det gäller ju att man går till en veterinär som kan kaniner, men det ska man ju egentligen alltid göra. 
då ska man med andra ord fråga om perssonen i fråga som ska klippa har jort de förut så personen vet hur han/hon ska gå till väga?