lägsta temp ?
gaah, kom på nu har jag inte vet vilken den lägsta tempraturen en kanin kan vistas i :/ , Undrar mäst om jag måste skaffa värme i stallet, eller om jag kan låta det vara, såklart har jag ju hö & halm o så menmen :P
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Temperatur: Tål kyla ner emot -14 C, tar skada efter det enligt forskning. Känsliga för värme, från 24 C kan de få problem, från 26 C med hög luftfuktighet kan kaninen få dödlig vämeslag. Bästa temperaturen för dem är 16-21 C.
Har jag läst…..

okeej, ja men får peppra med halm, då klarar de sig nog :P
20 årig djurgalen moder*

Men om den bor i ett stall där det är dragfritt är det ju helt ok! Inte helt fel med mycket halm på vintern…Har kaninerna bott i stallet hela tiden? Då är det inga problem :-)

#3ja alla mina nuvarande kaniner har det. Men då är alla mina under 1 år ;)
20 årig djurgalen moder*

#1 Så dom tar skada om det är kallare än -14C? :O vette tusan om man törs lämna ute nån i vinter då,…
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Undrar också det, vet bara att hästar trivs bäst i 0 grader har jag för mig, så vi höll alltid det till 0-10 grader i stallet, om det var t.ex. -10 tog vi på värme i stallet så det blev 0 ibland 10. Hade tänkt ha 10 grader nu i stallet till kaninerna, fär inga hästar finns där nu. För de får ju endå hö+halm i burarna :) + att de ska kunna vara ute i rasthagarna utan att frysa.

putt
20 årig djurgalen moder*
Okej. Det funkar nog för mig, eftersom jag har ett isolerat hus till kaninerna
Om de tar skada redan vid -14 grader borde med andra ord ingen i de norra delarna av sverige ha sina kaniner utomhus vintertid då. Men det har många och kaninerna klarar sig bra trots att det titt som tätt är omkring -30 och det till och med kan vara uppemot -40. Här är -14 grader VARMT på vintern ju.
Tycker det låter lite konstigt faktiskt, men jag vet inte…

#9 okee. ja vi bor i södra, så det blir nog inte kallare än -25
20 årig djurgalen moder*
Då är det säkert ändå lite varmare inne i själva stallet också. Vårat garage håller tex ungefär 10 grader varmare än vad det är ute vintertid om vi inte har någon värme på.
Allt beror väll lite på vilken miljö kaninen är född och uppväxt i. Nere i söder blir det sällan extremt kallt men här uppe i norr blir det de och då kan det vara så att kaninerna är lite tåligare. Vet att min kanin jag tog från söder hit upp till norr absolut inte klarade av vinterkylan här uppe.

JAg bor i mellansverige o min kanin ahr varit ute i 7 år året om..o ha har klarat allt bra..föutom at than rymde förra veckan dåe..mebn det har funkat bra att ha honom ute hela tiden,men jag har ju halm o så iburen..

Mina kaniner har bott ute i 20- och de har klarat det bra. gäller bara att ge mycket halm och se till att vattnet inte fryser.
the vanity, it becomes insanity