Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 3533 ggr
senna
0

Kaninhagar

Hur ser era hagar ut? Vad har ni i dem?

Jag behöver verkligen tips? på massa, jag har en rätt så stor Hage som är helt tom. Bilder skulle inte skada.

MajaaR
0

I min Hage har jag : en tunnel, ett hus, små mini-träd (grenar som jag tryckt ner i marken) och ibland ett hinder så de kan hoppa lite ;)

Veero
0

Du kan ha pinnar/grenar, stockar, stenar finns mycket i naturen man kan hitta :)

Kawaiih
0

Jag har tyvär ingen bild men jag kan säga vad jag har i ^^

Jag har:
- en trekantsbur som alltid står öppen, där kan hon gå in och gömma sej i huset.
- transportburen kan hon också krypa in i.
- Ett rör som hon kan krypa igenom
- Kartonger som jag har gjort lite olika hål i som hon ÄLSKAR. dock går dom sönder så fort de regnar. Men de är bara att fråga efter nya på affären ^^,
- En blomkruka i keramik
- En gammal trälåda som hon kan sitta på.
- En lövhög ^^, Som hon kan äta i, rulla runt i och allmänt stöka omkring i ^^

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Veero
0

Har lite olika i mina hagar, men grenar/pinnar, tunnel i en, stenar, och alla gräver nästan så låter hålet vara kvar så dom kan gräva hur mycket dom vill (utan att dom rymmer ut) har en pall i hundgården där dom kan hoppa upp och sitta. sovhus i vissa gårdar. Lite olika^^

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har tegelstenar, rör, ibland grenar, stenar och sånt :)

Kawaiih
0

Justea hon har en massa grenar och pinnar också. ^^

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

mingopingo
0

Hm, jag har ett konstigt trähus, en 3-vägstunnel, en stentunnel, nått slags balanshinder och 2 stora grenar. En saknas på bilden. Några av kaninerna kan balansera mer än halva grenen upp ^^ Sen brukar jag slänga in tunna grenar.

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

Emma-lundqv
0

Jag har ett stort hus, grenar och även en gigantisk buske. När ungarna är ute brukar jag sätta ut några tunnlar också. I övrigt så är jag lite självisk och vill inte gärna sätta in så mycket för jag vill ha ren bakgrund när jag fotar ^^ (a)

Siggen
0

En halv stor keramik-kruka som jag hade jord i förut, dock gick den sönder så nu är den halv så några av de mindre kaninerna kan krypa in där, en stor trasig hundtunnel,
en liten lövhög som de älskar,
en liten jordhög som de gräver i,
massa grenar,
en typ klädkorg, fyrkantig av stål typ, som jag ställer mot gallret och sedan täcker med löv så det blir som ett litet krypin,
massa grenar och löv och kvistar och sånt :)

Mvh Sigrid

[Wera]
0

#7 Stort och fint!

[Niike]
0

#7 oj så lik kaninen nere till höger är min Fia! :P

I mina hagar finns det tunnel, stenar, barkbitar, stubbar, grenar mm =) Inte så fantasifullt men det får duga!

PrinzeZz
0

har inte inrett mina hagar ännu

(ja dom håller sams mellan gallren)

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

moonsi
0

hoppar dom inte över ???

galaxens
0

Har lite olika inredning i mina ;) bla. tunnlar, stockar, lådor (som de kan sitta på) osv.

Ida-M
0

Såg att många inte hade nät över sina kaninhagar, det förvånar mig faktiskt! Stora rovfåglar kan få för sig att äta upp ett djur den ser, och hur ska då buren skydda? Bra #14 som har tänkt på det^^ jag har också sånnt "blått" rabattnät och det funkar utmärkt :D

Quendy
0

Jag har en tunnel, ett hus som jag har gjort själv (skitsnyggt :P), hinder, massa löv, och en liten söt stol :)

Det finns typ inga rovfåglar hemma hos mig, det värsta är nog skatorna med dem gör ingen så.. ^^

Mascot
0

Jag lämmnar aldrig mina kaniner själv i hagen,
Sitter ute med dem hela tiden.
Men vi ska fixa nät & sätta över & runtom osv.
Det kan ju komma rovfåglar även om det inte är så vanligt överallt,
men det kan ju även komma in katter & hundar.
här finns det lösgående katter överallt som gärna kommer in i vår trädgård, Och kaninen kan ju faktiskt rymma själv också.
Fattar inte hur alla vågar ha sina kaniner lösa själv i hagar,
(Utan något skydd)