Vad för ras?

Ser ut som en teddydvv tycker jag. Färg ser jag dock inte.. har du någon bättre bild?
the vanity, it becomes insanity
Nä, det där är den bästa jag hade….jag har inte hunnit tagit fler, jag fick han för bara några timmar sen…:) Just nu ser han inte klok ut, för jag var tvungen att klippa ner pälsen på honom. Han hade stora tovor, som kakor, i pälsen, så det var bara att klippa bort alltihop…:(
Fats om jag tittar på andra bilder på teddydvv så har dom hängande öron, och det har inte han…
Kan han vara en teddylöwen?
Ser ut som teddylöwen med tanke på öronen och pälsen :)
#5 Tackar!
kan mycket väl vara en korsning med teddypäls.
- Mvh Emma
Ja som #7 säger att bara för han/hon har teddypäls betyder det inte att det är en teddylöwen, men det skulle ju kunna vara det men vet man inte vad som finns bakom tycker jag inte att man kan säga att det är en teddylöwen ;)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#8, självklart kan det vara en korsning. Jag skrev att det ser ut som teddylöwen, inte att det är en teddylöwen.
#7-8-9 Han har stamtavla och är registrerad så han ska ju vara renrasig..:)
#10: Vad står det för ras i stamtavlan då?
#11: Det är det som är grejen, förra ägaren har tappat bort den…det var därför jag frågade här…
Är den renrasig så är det väl troligast hermelin fusch?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#13: Ja, jag har ingen aning, det här är min första kanin, så jag är inte så haj på raser:)….men om jag inte har helt fel, så har väl hermeliner små korta öron? Hans öron är inte så korta…:)
#12: Men om den är öronmärkt, kan du ju höra av dig till någon på förbundet och fråga vem som har det uppfödarnumret.
Då får du reda på vem uppfödaren är och kan kontakta denne, som borde kunna fixa en ny stamtavla.
Ser inte ut att vara en hermelin fuchs.. tycker mer den ser ut som ett mycket välpälsat lejon då..
Lejon kan det inte vara, om den har stamtavla och är reggad. Dom får inte ha så mycket päls.
Solbackens kaniner
#15: Jo, han är tatuerad i bägge öronen, men det går inte helt att se vad det står. Jag har lyckats tyda at det står 99 nånting i det ena…
Jag får fråga den förra ägaren om hon vet vem uppfödaren är..
#17, men fuchs ska väl absolut inte ha sån där päls heller? Speciellt inte i ansiktet.
#17; Dom kan ha trimmat honom.
Hur stor är han? Vikt?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
det är ingen fuchs. De har inte sådan päls när de är så gamla. Den fluffiga pälsen fäller dem och den här har ju också päls i ansiktet. Skulle gissa på en lejonhuvad kanin. :)
Emma

Det ser ut som nån blandning av två teddyraser tycker jag. Kanske lejonhuvad teddy dvärgvädur x) (lejonhuvad/löwen+dvärgvädur+teddy) XD
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
Men i #0 skrev du "vad är han för ras/-er"
Ser ju ut att vara någn teddy- teddykorsning, men då kan den inte ha stamtavla, och fuchs har inte så mkt päls i huvet och lejon får inte ha så mycket päls.. denna kaninen har ju teddypäls..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

tidigare ägaren kanske blandade ihop namnen h-bevis och stamtavla…
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
#20: Just nu är han väldigt smal, förra ägaren skulle ta bort honom för att hon trodde att han var sjuk. Men jag tog över honom och ger honom en chans till. Han väger just nu ca. 1.200g, men till storleken ser det ut som att han ska väga det dubbla…
#23: jo, när jag skrev första inlägget så hade jag inte sett tatueringarna i örat, så då tänkte jag att han kanske var en korsning. Men nu är han ju öronmärkt, så om jag har förstått det hela rätt så borde han ju vara renrasig då?
#25: Det beror på hur han är märkt.
Är han märkt med ex A44 (uppfödarnummer, siffra+2 bokstäver) i höger öra, och ex 821 (årsnummer, kullnummer, individnummer) är han korrekt märkt och ska då vara renrasig.
Står det ex bara nummer i höger öra, är han med största sannorlikhet icke renrasig.
En del uppfödare märker sina icke renrasiga kaniner också.
#25 Han behöver inte vara rensrasig för att han är öronmärkt. Han kan mycket väl vara köpt på en djuraffär också eftersom många djuraffärer öronmärker kaninerna till försäljning dock brukar dem öronmärkningarna vara svåra att tyda och se utnötta ut vilket i det fall det gör på din.
#27: Det har jag aldrig sett att djuraffärer gör.
Inte häromkring, eller de djuraffärer i andra städer jag varit till.
#26: Han är märkt i bägge öronen, jag ska kolla imorgon om jag lyckas se vad det står. Jag har sett att i ena örat står det nånting+99, och i andra örat har jag inte ko9llat riktigt noga, men har är tatuerad där oxå…
#32 gul/svart japantecknad? :D
Aww huvudet ser alldeles för stort ut <3
Emma
men om han är vit på magen borde han väl vara wiener också? :)
Emma
#34: Tror inte den vita magen beror på ev wienerteckning.
Utan i sådana fall att den bara är feltecknar japan. ^^
#33: jo, huvudet ser jättestort ut! Det är för att han är så mager..stackarn…men han är pigg i övrigt, så jag hoppas han lägger på sig!
Han är lite grå på magen också, alltså vit med silvergråa strimmor…hoppas ni förstod..
Nån som lyckades tyda öronmärkningen?
Kan det stå 722 i vänster?
Solbackens kaniner
#37: jo, det kan det nog göra! Första bokstaven borde vara en sjua iaf, eftersom han är född 2007…