AKUT kanin vanvårdas
HJÄLP!!! Har en klasskamrat som hade två kaniner hemma, för några månader sen fck jag veta att kanin honan dött, klasskompisen visste inte varför. Fick nu för en timme sedan veta att honan mått så dåligt så hon kissat blod (av en annan i min klass). Och jag vet att denna klasskompis aldrig skulle ta sig råd att åka till veterinären…
Nu är det så att jag vill "rädda" hankaninen. Ringde precis till henne och sa att jag blivit kär i hankaninen. självklart är jag det. han är sååå go och mysig. Men i själva verket vill jag RÄDDA honom ifrån henne. Jag frågade om jag fick köpa honom, hon skulle tänka på saken. I detta fall tänkte jag i så fall ställa upp som akut hem för hanen. MEn tyvärr kan jag inte själv ha kaninen edå jag redan har några djur och fler på ingång… Så nu undrar jag… om det blir så att denna klasskompis vill sälja kaninen till mig… är det någon som vill köpa honom? Jag tror han är mellan 6-9 månader gammal, han är grå och en vädur. Snälla… jag vet inte vad jag ska ta mig till. När jag fick veta att honan kissat blod stod jag bara och gapade och ag fattar inte vad jag ska mig till… jag MÅSTE ingripa, det känns som min plikt. Detta måste få ett slut. Någon som är intresserad? Kaninen måste få komma till ett bra hem, det är det viktiga!!!! Om kaninen säljs till mig kommer han att finnas i Norrköping.
HÖR AV ER!!!
Vart finns kaninen?
Kaninen finns i Norrköpering hos min klasskamrat, men jag ska försöka köpa honom av henne… Håller tummarna. men hon ville tänka på saken. Vet inte vad jag ska göra om hon säger nej… kan inte erbjuda hur mycket pengar som helst då jag inte kommer få tillbaka dem när kaninen kommer till ett bra hem efter mig, sen har jag inte hur mycket som helst heller. :(
Behöver inte vara så att kaninen kissat blod. Många okunniga tror att rödfärgad urin är blod, men i de flesta fallen rör det sig om att urinen rödfärgats av maskrosblad eller morötter.
#2 Har du varit hemma hos henne någon gång och sätt hur kaninen bor? Att en kanin hona får blod i urin är inte alltid lätt att se eftersom en kanin döljer ifall den är sjuk och dem kan få det snabbt och dö snabbt. Behöver ju inte betyda att din kompis vanvårdat kaninen. =)
enligt en annan klasskompis som jag tror kan det där så var det blod för det luktade. har själv bara varit hemma hos den här tjejen en gång, och kaninerna hade det inte ens då så bra, inget vatten, för lite mat osv. och om de hade det bra varför dog kaninen? och varför tog inte ägaren den till en veterinär? hon måste ju ha märkt att något var fel… det skulle tydligen luktat väääldigt mycket i lägenheten också. Samt att den här tjejen… hon är sååå falsk, hon ljuger om saker hela tiden. därför jag inte vill fråga henne något om detta då jag blivit lurad av henne så himla många gånger… :(
#5 Kan inte vara kaninernas urin dem känt lukten av då? Hon har ju en hane nu och hanar tenderar att lukta mer än vad honor gör. Och det är inte säkert att honkaninen visade några symptom på sjukdom om det nu var det den dog av då kaniner döljer det.
Jag skulle nog inte lita på vad klasskompisar säger dem brukar ha en förmåga att överdriva. Ta dig hem till henne istället och se efter hur hanen bor. =)
Hm… jaa du… jag får väl hoppas att du har rätt. Kanske ska be dem låsa denna tråden… vad vet jag? men det luktade starkt när honan var där. stank tydligen i hela lägenheten… men men… jag vet inte hur jag sla göra. tycker så synd om kaninen… hon är ändå inge bra för honom….
En del kaniner brukar kunna lukta väldigt starkt.
Och som de andra kaniner säger. Den som dog kanske inte visade några symptom. Och alla kan dö när som helst vare sig den är väl skött eller inte. Och även som andra skriver. Kaniner kan typ kissa rött o sånt.
ParaKiss: jo. men när jag hade min kanin för flera år sedan… han visade VERKLIGEN tecken på när han höll på att dö… :( trodde de va så för alla. men de här är ju ett stort skämt. nu skäms jag. ska be dem ta bort tråden… hoppas bara att jag har fel.
Gretchi: jo absolut men de gjorde jag med.
Själv så har jag vart med om några gånger att djur (dvs även nå kanin däribland) har dött helt plötsligt utan änns har visat symptom. Tyvärr. Sånt är livet.
Du kan ju själv besöka denna kompis och se hur hennes kanin har. Och sen så kan du ju ge henne tips? och råd som du tycker ser lite fel.
ParaKiss: jo… ber sajtvärden stänga denna tråd….