OT - Sötnöten Oliver
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vissa av er har ju träffat min mellanpudel Oliver som är 18 veckor (4½ månad).
Till er måste jag berätta; jag har rakat ner honom. Hihi. Han har 1 mm päls på kroppen nu, men längre på öronen och svansen.
Han är lika smart som förut och jag har spelat in en video med de flesta av hans trick! Är så stolt eftersom han bara är 4½ månad och ändå så duktig. Pudlar är ju cirkushundar ;)
Inkallning, gå fot och nej/varsågod och lite sådär har jag inte filmat, men många andra trick han kan.
Så njut nu av min söta nerrakade pudel :P
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Låter som en tönt när jag säger "bbbbrrrraaa" men det bjuder jag på.
Min kille säger att jag låter som en häxa när jag säger bra till honom ^^
Haha, vad söt! och så duktig! :)
nämen! gud så duktig! har du provat agility?
Åh gud så duktig! :D
Sött det var när han hoppade igenom vid ditt knäveck:D Tyckte han va söt utan päls;P
#3: Nej, vill hålla på med freestyle ;) Han är för ung för agility iaf, måste dom inte vara 1 år?
#4: Jag vet! Han lärde sig det igår faktiskt, gick superfort. Kanske 5 minuter medan Lotta - min syster - pratade i telefon.
Den var jätte duktig 
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se
Asgrym :D vill ha en pudel :)
#4: Tack förresten ^^ Han blev jätteledsen när jag rakade honom, grät och sprang och gömde sig med svansen mellan benen :( Men nu tror jag han har förlåtit mig!
Nämen åååh vad duktig han är :D Sötis(ar) ! :D
7: aha okej =) borde ha förstått det! han är ju superzöt!
Åååh du får lära honom att hoppa upp i famnen!! :D
Jag hade velat att min hund skulle kunna det (tyvärr har jag ingen egen, och vi har bara en golden och en labbe men det blir lite för tungt ^^) Och min katt vill liksom inte hoppa upp till mig (dock kan han sitt, ligg, tass och give-me-five *stålt*).
Men trick är jätte kul, jag har lärt vår labrador alla möjliga och omöjliga trick ^^
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#11: Äsch ^^,

#7: tror det är två år t.o.m
vad söt han har blivit :D han var ju så mysig med sin päls förut.
Och vad duktig han är =)
the vanity, it becomes insanity
#13: Äsch då, ni får väl ta i! ^^ Ingen hund är för tung, hähä!
Klart han ska upp i famnen!!! :))) Än så länge är han nog lite liten dock, hehe. Kommer nog inte upp! :) Men snart så.. Planen nu är väl backa, STANNA KVAR, bli bra på 8an, krypa och lite sådär. Men ingen stress, han är ju inte ens 5 månader :)
#16 + #17: Hahah, min bebis trillar i vattnet ^^,
Vad duktig han är! :) Vår hund har inte tålamod för sånt där. Det har tagit mig 7 år att lära honom Sitt, ligg, tass, rulla, sök, hopp här, var är kongen (haha alltså på hanns leksak står det kong så vi kallar den för kongen, Och så fort vi säger "vart är kongen? Hämta kogen" så springer han och letar), skall, och tvätta nosen :) Och så kan han sånna här bas kunskaper som inkallning, vänta och varsågod. Han är så söt när han inte fattar vad han ska gjöra när man lär honom nya saker och provar hela rubbet :D
Men så är han ju tax så han tycker att det är mycket roligare att vara ute i skogen och spåra harar och rådjur än att lära sig tricks
#20: Ja, han slår då inte svärföräldrarnas rottishane i "dumhet".
Han är 2 år och det enda han kan är komma på inkallning (98%-igt), sitt, ligg, vacker tass och high 5.
Det är allt han kan. =P
Försöker lära honom skall, men funkar inte alls.
Spelar ingen roll om vår rottis och svärföräldrarnas rottistik sitter bredvid och skäller som besatta, fastän det var hanen jag försöker få att skälla. *skrattar*
Han är verkligen omöjlig att lära några nya tricks, han verkar inte vilja eller om han inte riktigt förstår. =P
#0: Söt han är. ^^
Men lite för kort päls för min smak. =)
Väldans duktig också!
Hittade för övrigt det här på svenska brukshundsklubbens hemsida, i en pdf-fil:
"5. Villkor för deltagande
Agilitytävling är öppen för alla hundar, vilket innebär även oregistrerade och kryptorchida hundar. Hunden skall ha uppnått 18 månaders ålder senast dagen före tävlingstillfället"
#21 Vår hund kunde inget när han var två år så smartheten kanske kommer med det gråa håret på huvet? ;)
Nej men han kunde seriöst knappt nått, men så köppte syrran en klicker och vi började träna. På en dag lärde han sig ligg :)
#23: Ja, vi klickertränar ju också :) Allt går så mycket lättare då. Började direkt när han var 8 veckor.
#22 Vi provade agillity en gång på Zickon (vår hunds) valpkurs :) Det var faktiskt jättekul men han var lite feg :P Haha i början var han så förvirrad att han ställde sig och kissade på mammas byxor x) Stackar lilla vännen.. Det var ju en stor spårthall med massor av människor och hundar, så det var klart att han var förvirrad, men kanske lite konstig reaktion? :P
#21: Jag tror det är lite för kort för Olivers smak också ^^, Tur att pudelns päls växer lika fort som människor, typ 1 cm i månaden alltså :)
#24 Ja, klickerträning är värkligen att rekomendera :) Han älskar det klickande ljudet :P :)
Åh han är så söt och duktig! ^^ Älskar pudlar! Jättekul med lättlärda jyckar och jag älskar dessutom att hålla på klippa och borsta och sånt så när det börjar bli dags för en till hund ligger pudlarna isigt till ;)
#28: Ja, pudlar är verkligen toppen. Är så himla nöjd över hur bra det gått med Oliver :)

Vill se "riktiga" bilder på honom som klippt ^^
Superduktig! Får man fråga vilken uppfödare han kommer ifrån?
#21 Haha, mina gudföräldrars pudel avskyr att skälla, han brukar kallas "den stumma ullkoftan". Han kan komandot "skall" men man ser verkligen hur mycket han hatar det :P

Men Tina, kör du inte med det tricket som jag visade dig när vi var hos Emmy? Typ låta honom ta mat ifrån ens mun ;)
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#31: What? :P Vad är det för trick? Att käka från min mun gör han mer än gärna, så länge jag bjuder ^^
Men pussas kan han ju iaf.

Oj, va duktig du är, och Oliver oxå såklart ;D
Jättesöt är han!
Åh shit vad duktig han är! Och söt för den delen :) Fick lust att lära min Joxa att hoppa genom knävecket men hon är nog liiite för stor och jag har lite för korta ben ;)
Vad gäller agility ska man inte börja träna det förrän hunden är färdigvuxen. För en liten ras kan det betyda 8mån och för en stor ras 2år.. Men de flesta agilitykurser har en minimigräns på 1år och tävlingarna har som tidigare nämnt en minimigräns på 1½år. :)
#34: Du kan ju böja på båda knäna lite utåt, då blir det ett större hål! Och Joxa kan nog klämma sig igenom ;) Oliver tycker att det är jätteskoj!
#33: Jag? Nämen tack ^^,
Måste berätta att "andra tassen" lärde sig Oliver faktiskt själv. Jag brukade alltid ta fram samma hand till samma tass, tog alltid min högra till hans vänstra. Så en dag tänkte jag att "jag testar att lära honom andra tassen". Laddade upp med massa godis och leksaker och så sträckte jag fram min andra hand mot hans andra tass och vad tror ni han gör! Sticker genast fram rätt tass. Så det gick smidigt :)
#36 Smart vovve! :)
Vad duktig han är! Och riktigt söt också :)
vad sööt! :)
Åh han är ju för fin, duktig också :)

haha gulligt! ;)
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Duktiga lilla Oliver :) Jag vet att han både älskar och saknar mig! ;)
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
#43: Det gör han nog :P Han skulle iaf säkert bli glad att se dig igen!
# 36. Min kompis försökte lära sin hund att gjöra tass med både höger och vänster. Men hunden försökte lyfta upp båda tassarna sammtidigt, och förstod inte alls vad hon menade :)
#45: Ibland när han blir väldigt ivrig sticker han också fram båda på en gång xD Men oftast så tar han rätt, jätteduktig :) Gick ju klockrent på filmen iaf, tur ^^,
#46 Zicko brukar prova med höger först, och får han inget godis så tar han vänster tass x) En annan sak som han har jättesvårt för är att när jag säger sitt så sätter han sig med en framtass i luften. Alltså som tass :) Han kan värkligen inte sluta med det..
#47: Ni säger väl alltid "tass" efter att han fått ett "sitt" :P Han är väl förberedd bara, hehe.
#47. haha så gör timmie med ^^
Tina, WOW jag är djupt inponerad av både dig och oliver, jätte duktiga! och så ung som han är också.. verkligen SKITBRA (Y)
jag tycker du ska börja på freestyle, och agility :P han verkar ju verkligen tycka det är roligt ju ;) jag känner igen tricken du gör med honom, jag gör nästan alla med min pudel timmie också
pudlar är härliga ;D så lättlärda. fortsätt göra tricks så kommer du komma långt med honom :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
#49: Wiiiie :) Ja, jag vill ju tävla i freestyle! Kanske får prova på agility också, är ett tag kvar innan han är stor nog för det bara :)
Hoppas det finns någon tävling i vår/sommar så kanske vi kan ställa upp i klass 1 redan då :D Några fler moment och öva hela vintern så är vi i tipptopp i vår ^^,
ja det tycker jag verkligen du ska göra, när du väl har börjat så kan du inte sluta ^^ nästan som en drog, haha.
jag har varit på några agilitytävlingar där freestylehundarna också tävlat freestyle då, samtidigt. det verkar vara jättekul, jag skulle mycket väl kunna tänka mig börja med det, men det känns som om timmie är lite gammal fyller 8, snart så agility får räcka..
men men, yes då har du ju hela vintern på dig att träna!
LYCKA TILL!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Oj vad duktig han var
Oj vad duktig han har blivit! :) Jag saknar Vega också ju, du får sno henne nån gång och så får vi träffas^^
Helena
åh va duktig han är! han är en förebild här hemma nu ;) hehe
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#54 härlig bild!