Smal kanin
Nu är jag riktigt orolig, för nårra månader sen så avmaskade vi Stumpan(hona) för att hon var för smal, och det hjälpte, hon blev tjockare.
Men nu är hon smalare än innan, jag överdriver inte, men om man skulle raka av pälsen så skulle krippen bara se ut som en pinne med ben :S
Jag ger dom mat 1 gång varje dag, ska jag ge mer?
Och hur skulle ni göra med maten om eran kanin var för smal? Jag ska börja ge henne lite mer mat, men vill inte ge för mkt på en gång, hur ska man börja???? Behöver akut hjälp.
Hon har inte fått mask igen då?
Vad ger du för mat?
Vad ger du för mat och hur mycket?

Att en kanin är mager behöver inte endast bero på mask, det kan finnas andra sjukdomar/fel bakom. Om jag var du skulle jag ta henne till vet.
the vanity, it becomes insanity

Maten heter Foderblandning och är köpt i en djuraffär. Jag ger en halv kopp kanske. Det kan också vara så att Rambo(Den andra) tar all mat och hon inte får nån eller nåt.. :S
Men jag ska börja imorgon och ge henne mat 2 ggr dag. Men jag vill inte ge för mkt på en gång, så ha nån tips(Typ veckoschema) på hur man ska börja?
Jag menar t.e.x att man ökar maten för varje vecka.. eller nåt..
#4 Foderblandning as in gnagarblandning?
#4 ge pellets istället.
Foderblanding ska du inte ge, ge en bra pellets i stället.
Sedan har hon väll fritillgång till frisk hö, kvistar och vatten? Då borde det inte vara några problem, ta henne till veterinär.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com