Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1091 ggr
Kawaiih
0

trekantsbur - "artikel"

Eftersom jag inte har rättighet till att skriva artikel så gör jag en _tråd som skulle kunna va som en artikel ^^

_

Många tror att om en trekantsbur är 100cm långa och 50cm breda så är dom godkända. Så är det inte riktigt. För det blir ju inte rätt antal kvadratmeter eftersom taket är snett. För att ni ska förstå har jag ritat en bild.

Det svarta linjerna är buren sedd ifrån sidan. De gråa är måtten för hur stor en bur ska va.  Eftersom att taket är snett så håller det ju inte för hur högt de ska va i tak så om man ska ha en laglig trekantsbur så måste den då va väldigt stort gjord så att hela fyrkanten får plats i buren.
För att visa har jag ritat en till bild:

Lika som den tidigare är ritad så är de svarta linjerna hur buren är och de gråa hur den egentligen ska vara enligt lag. Nu får fyrkanten plats i buren och där med är den laglig.

Om man ändå vill använda sin trekantsbur fast den är olaglig så kan man ha den i en Hage med dörren alltid öppen då om det är ett hus i trekantsburen så kan ju kaninen springa in där om den skulle bli rädd eller om den skulle vilja.
Om man bara använder buren utan Hage då blir ju den mindre än den vanliga buren som kaninen sitter i. Då blir det mer som ett matställe än motions ställe. Och det är ju inte de som är meningen…

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Kawaiih
0

kommentera gärna vad ni tycker om min lilla låssas artikel ^^

Hanna, 22år, Uppsala

aliciia
0

Super tycker jag :)

Kawaiih
0

#2 tack ^^,

Hanna, 22år, Uppsala

Jojsan
0

Fin, fint! Men om du kontaktar medarbetarna så kan de ju publcera den som en artikel, typ :)

Kawaiih
0

#4 går det?
Men den kanske inte är tillräkligt bra x)

Hanna, 22år, Uppsala

Tribes
0

Bra jobbat! Tror inte den passar som artikel då den är väldigt "kladdig" skriven, men om medarbetarna skulle redigera den och formulera bättre så! :)

Men någonstans ska man börja, kanon!

Kawaiih
0

#6 jo, så skulle man ju kunna göra. Att dom får fixa hur dom vill osv. så är den här som en skiss bara ^^

Hanna, 22år, Uppsala