Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 768 ggr
[Niike]
0

Vänja vid sele

Hur gjorde du för att vänja din kanin vid sele?

[Niike]
0

För mig var det bara att ta på selen och gå ut med kaninen med en gång, inga som helst problem med någon av dom.
Alla funkar super med sele :)

Flikka
0

Tror jag också gjorde så ) bara satte på det och gick ut :P det var inga stora problem med det :)

thexclub
0

Jag har mest satt på selen och sen låtit de springa i hagen/på golvet en stund utan koppel. Ifall det verkar gå bra och kaninen inte stör sig på det provar jag med koppel på ute på tomten eller så, ifall de verkar lite rädda så låter jag de prova sele utan koppel flera gånger. Tycker oftast det verkar vara det svåraste att få dem vana med att kopplet håller imot :P Så brukar ta ut dem en gång om dagen i början men de lär sig ganska fort.

the vanity, it becomes insanity

Moonstrike
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rufsan kommer jag inte ihåg, Biggles hade jag i sele i en Hage, sen men koppel också och till sist gick vi ut på tomten :)

sputtnick_plexus
0

Jag satte bara på dom selen och gick ut med dom, det funkade jättebra :)

Jojsan
0

Bebbe har jag nyligen börjat vänja vid sele, fast selen är för stor x) Men jag började med att en dag ha selen i hagen när hon var ute, hon fick nosa på den och sen satte jag den bara på hennes rygg (satte inte fast den). Jag gjorde det i någon dag sen satte jag fast selen så att den inte kan åka av. Hon brydde sig inte ett dugg om den ^^ Men jag ska inte ta ut henne med koppel innan jag fått tag i en mindre sele eller innan hon har växt till sig eftersom hon säkert kan ta sig ur den hon använder nu.. Har bara den på henne kortare stunder inomhus.

[Gretchi]
0

Tog på Hyndla selen och lät henne ha den på sej när hon var lös.Sen tog jag på henne kopplet efter några gånger…Det funkar utan problem,första gången så backa hon när man tog på henne selen,men nu bryr hon sej inte :)

emms
0

Han fick först lukta, sen satt jag på den på huvudet (bogsele) sen efter ett tag satt jag på den helt och hade på den ca 10min i några dagar. Sen satt jag på en liten bit koppel och gorde så korta stunder. Sen började jag dra lite försiktigt så att han blev van med det. Sen tog jag ut honom och allt gick super :D

Emma

MajaaR
0

Jag bara satte på den och började gå med dom och det gick hur fint som helst!

PrinzeZz
0

jag har selvänjt alla mina försiktigt men jag tror att dom flesta hade inte brytt sej så mkt ändå.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |