Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1692 ggr
Christinen
0

Fixa rost?

"Råkade" snabbköpa två billiga burar idag som jag hade tänk ha som extraburar på sommarstället och hos mina föräldrar.

En var ganska rostig på gallret och undrar därför om hur kan trolla bort detta?

Jag har hört talas om att man kan slipa/fila bort rosten och sedan måla med elementfärg? Har dock svarta galler och tror inte att elementfärg finns i svart, finns det något annat man kan täcka med?

Vad ska man tvätta burarna med? Tycker det är lite läbbigt med begagnat då man inte vet om/hur tidigare burdjur dött… Vikron S (har inte, men hört talas om)? Klorin?

/Christine

Hatasallad
0

svinto kanske?

Christinen
0

#1: Ja! Just det! Det ska vara bra att ta bort rost med.

Färg då?

/Christine

Hatasallad
0

Lacknafta? Men tänk på att det kan antändas och det luktar fan med ;)

Christinen
0

#3: Lacknafta?! Är inte det ett färgförtunnande medel? Vad ska jag göra med den? Låter konstigt…

/Christine

Thumper-KG
0

Måla med "Hammarlack", då behöver du inte ta bort rosten…eller rättare sagt DU SKA INTE TABORT DEN, hammarlack ska ha rost att bita sig fast i…och den finns i bl.a. Svart…

Christinen
0

#5: Åh, tack! Ska genst införskaffa detta!
Hoppas buren blir som ny!

/Christine

Tina-A
0

Lägg gärna in en före och en efterbild om du fixar detta :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Christinen
0

#7: I will.

Hatasallad
0

#4 Man använder lacknafta för att ta bort färg…

[Wera]
0

När jag tar bort ful färg eller rost använder jag mig av något som man använder på sadlar och bett.. det funkar iaf. bra tycker jag. Jag köper det på Hööks.

Kawaiih
0

Coca cola sägs vara rostlösande… x)

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Christinen
0

#11: Jag har redan firra det (gammal tråd)! Tog Svinto och fick bort all rost sedan målade jag med svart så det blev precis som nytt! :)

Kawaiih
0

oj, kollade inte på datumet när tråden skrevs… förlåt x)

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

[Wera]
0

#12 Före och efter bild då :) ?

Christinen
0

#12: Jag har bilderna på en annan dator. Men det blev precis som nytt när man tog bort rosten och målade med hammarlack. Man ser inte att det någon gång varit rost där. :)

(Lite jobbigt bara att den buren med rost var för låg, så nu ska den säljas som marsvinsbur! :) Den andra blev superfin efter att jag tagit bort all smuts)