Pälsbitande kanin?
Hejsan.
Jag har två stycken kaninhonor tillsammans i en stor utebur (ungefär 2x0.8m). Och nu är det så att den ena kaninen har börjat bita av päls från den andra, och inte av aggressivitet. Borde jag sära på dom eller kan dom gå kvar tillsammans? Finns det något att göra för att hon ska sluta bita av päls? Är orolig för att hon som får pälsen avbiten inte ska hinna sätta ny och frysa i vinter. =(

Har du sätt dom bita av pälsen? Ibland kan dom små bråka och då kan dom bita till men inget som är farligt tror jag. Hur länge har dom bott hiop?

Dom har bott ihop sen i somras (typ juni). Jag har sett att hon typ kör ner munnen i hennes päls iaf. (Det är fuchsen som blir biten på) Men det är en ganska stor kal fläck i nacken på henne. Kan försöka att ta en bild imorgon.
Det är i nacken dem tar tag när dem juckar dvs sätter rang.
#5 Ja, men inte om dem blir seriösa (A) XD (men två honor kan endå inte bli det så.. XD) *ironi* XDDD

Men ni tror inte att det kan bli ett problem när det blir kallt då att hon inte har någon päls där? =)
#7 Nej, det tror jag inte ^^.

Tack så mycket för hjälpen. =)