Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 901 ggr
[Caifeen]
0

Litet rum.

Såg på en hemsida som sålde fackare (finns på http://www.faboden.se) På de mesta burar jag har sett, förutom fäbodens brukar ha ett litet "rum" som dom kan gå in i typ när det blåser eller nått. Måste man inte ha ett sånt "rum" ?

Feliciaa
0

menar du bodel?

[Caifeen]
0

#1: Ja, jag tror det xD

Kawaiih
0

putt

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

[Wera]
0

Man måste inte ha en fast, men man måste ha en sitthylla (då kan man ha ett sovhus som man kan ta bort, det funkar ju som bo del och sitthylla).

Veero
0

Jag tycker att det ska finnas ett sovhus/avdelnign där dom kan gå in om det blåser, blåser in regn och snö så dom inte blir blöta och kalla

Sashhi
0

Det finns inte bodel i dem.

Not your mom, not your milk.

Kawaiih
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På just fäboden burarna så finns det inga sånna rum. Vi har en sån och då byggde vi till ett hus/sitthylla/grotta ^^,

Vi gjorde som så att när man ska städa huset så öppnar man luckan med hjälp av gång-gärn och sen när man har det stängt så har vi en magnet som brukar finnas på t.ex. skåp luckor i kök.
Millan gillar hela denna konstruktion och de är lättstädat med ^^

Och på din fråga så måste man antingen ha ett hus eller en sitthylla, det är de lag på men man kan gärna ha båda för båda har sin funktion.
Kaniner gillar att sitta högt därför så är sitthylla bra.
Sen huset är bra ifall om dom vill komma undan. Då kan man ha huset som en zon där man aldrig stoppar in handen osv. Så dom har ett aldeles eget utrymme. ^^

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering