Konstigt bajs
Hej!
Min kastrerade ddvhane på 1½år bajsade konstigt igår em. Det var helt vanliga kulor men samtidigt kom det ut nån sorts brun vätska som liksom bildar en pöl (se bild.) under bajsplutten. Det kan även droppa lite när han skuttar efter att ha bajsat.
Upptäckte även för ett par dagar sen att han är lite brunkladdig under svansen, så han kan ha bajsat på det här viset i några dagar men det syns inte buren utan bara när han springer på golvet.
Han dricker ganska mycket och är lite hängig, men han springer ändå rätt mycket när han är lös så superhängig är han inte.
Han äter glatt också och får inget annat foder än det han alltid har ätit.
Pratade med veterinären imorse men dom hade inte så bra koll på kaniner och tyckte att jag skulle avvakta och se om det fortsätter några dagar till.
Någon som vet vad det kan vara?
Hmm, jag tycker att du borde höra med en annan veterinär, det kan vara allvarligt.
Är du säker på att det är bajs och inte missfärgat kiss som han kissade ut samtidigt?
Det finns ju många duktiga veterinärer du kan ringa till, dom behöver ju inte bo i närheten.
#2 Nej helt säker är jag inte, men toa-lätten i buren är inte mörkare än vanligt och det borde den väl vara om kisset är missfärgat?
Det är inga stora mängder det handlar om, "pölen" på bilden är ca 10x5mm.
#4 Har det hänt igen?
#3 Ja det vet jag mycket väl :) Vill dock avvakta lite till innan jag tar upp deras tid.
#4 Har inte sett nåt idag.. han är lös nu och springer omkring och busar så jag ska snart gå på jakt efter bajspluttar och kika lite på dom.
Såg inget konstigt med hans bajs idag.. men jag ska fortsätta hålla koll på honom ändå såklart.