OT - bara jag
Är det bara jag som känner att man får skit för att vara snäll oavsätt vart man är, fritid, mail osv?
Jag har många gånger fått personer emot mig för att vara hjälpsam och snäll. Är man vresig och uppkäftig får man skit för det också. Bara jag som känner så?
Oj vad jag vet hur det känns.
Är man snäll så får man "fan" för det.
Det blir lätt så att man blir utnyttjad för snällheten, att folk spelar på det för att man ska hjälpa till eller liknande.
Och vad får man för det?
Absolut ingenting…
#1 Exakt min mening. Jag ids inte till att vara elak eller vresig utan hjälper alla och är alltid snäll, för snäll enligt min far. Men lik förbasskat blir man smuttskastad för det.
Jag får skit för att jag jag säger vem det är som bråkar på lektionerna för jag vill ha lugn och ro när jag studerar! vill få bra betyg, så när läraren undrar "vem är det som kastar sudd" (som ex.) så säger jag kanske "det är dom" *pekar* (för jag kanske sitter bredvid) och då får dom skit (rätt åt dom för dom är omogna och dumma). Då får jag skit som "tjallare", "vrf tjallar du" och massa -.-
fast gills det jag skrev fröästen? Är ju snäll mot dom andra som också vill få lugnt i klassen (som inte vågar säga något) och läraren då men dom sutruntar jag i.
Får skit för att jag skriker ut ibland "kan ni avra tysta" elr något, för då säger dom massa "oj, vad fick du luft ifrån" elr "ooj, oj" och massa -.- bryr sig inte ett skvatt!
#4 Vi får skit för att vi anmäler grannarna till kvartersvärden för störningar i huset, dem grannar som vill ha lugn och ro gillar oss men dem som älskar att supa varje helg hatar oss. Lite samma sak där, man försöker ara snäll men får skit för det.
#5 men åh, supa supa, avskyr sånna som bara vill supa sen är de hel panka och när de får pengar åker de till system bolaget -.-
Vi är lixom 29 i klassen (9:an) och det är bara 7 tjejer, resten killar! = MKT PRAT, skratt och skit. Sen är vi uppdelade med 8:orna (A och B), i A (min grupp / ska byta) så är vi bara 3 tjejer från 9:an (ska byta ju så det blir 2) och sen 4 tjejer från 8:an, resten killar (alla hockey killar, går i en skola med massa piss hockey) och endel killar från 8:an. De nya killarna (hockey killarna, som börjat i vår skola för att spela hockey, två gånger i veckan slipper de lektion + idrotten för att spela hockey) är stöddiga och dryga! -.- har blivit mega mkt prat sedan dom kom. Och ja man kan inte fokusera på arbetet! Har fått sämre betyg p.g.a dom! >.<
- Vet inte om det här är OT ?
#6 Vet precis hur det känns. Hade samma problem när jag gick i skolan dock var det ju ingen som vågade på mig då men ändå. Du vill ju få högre betyg och deras skrik hjälper inte dessutom när du säger till så hjälper du ju dem till bättre betyg också endå får du skit.
Tycker det är konstigt att man får skit för att vara hjälpsam eller snäll =/