Har ingen själv, men de heter lejonhuvad kanin på svenska.
Lycka till!

Skriv gärna lite om dem! :) Lite kul att höra om personligheten!

putt!

sätter bara ett spår här, så ja hittar tråden sen :) Hinner inte lägga in något nu så d får bli efter skolan :)

Rasen heter Lejonhuvad, inte Löwen.
Här är min blå lille pojke Molle.
Han kommer från PippiAdolf's Kaningård och heter egentligen PippiAdolf's Blue Moon.
Han är väldigt feg av sig och hatar katter mer en allt annat.
Han älskar att mysa, ibland kan han vara lite små rädd i buren, så man måste vara väldigt lugn med honom. Väl i famnen är han urgo och kan ligga och sova i timmar <3
Molle är född 7 September 2007.
En aning solbärnd på bilden.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Med Löwen, går det bra med löwen vädurar också? (Lejonhuvad på svenska).
Jag har ju lejonhuvade dvärväduren Gossen, som du ska ha om det löser sig med transporten :D Du vet redan om han men skriver här endå :)
Fullständiga namn: Gun Smoke
Tilltals namn: Gossen
Ras: Lejonhuvad dvärgvädur
Färg: Brun zobel white
Född: Januari-februari 2008 ? (har skrivit mars 2008 till dig, men han var ju 16 veckor när han kom till mig 17 maj, om jag har räknat rätt är han född någon gång runt januari-februari 2008). = 7-8 månader.
**Ingespjuta's Misery Business
**Jag har födit upp Missy själv, och vi har varit med om mycket tillsammans :) <3
Hon betyder så otroligt mycket för mig, hon är dotter till Molle och Azka.
Hon är Blå Zobel, och det är planerat att hon i framtiden ska ge några Pekingteddy ryssar tillsammans med Vilgot.
Missy är hel cool och har en enorm personlighet. Hon visar alltid vad hon känner, och har en väldigt stark kärlek till mat..
Missy föddes 27 Mars 2008.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
**Isfolket's Azka
**Azka är en g/s japantecknad liten dam. Hon älskar att vara med och står gärna i centrum. Dock har hon inga problem att dela med sig och hon älskar verkligen andra kaniner. Det för tyvärr inte alltid något bra med sig..
Azka har fått 2 kullar med 4st i varje :)
Först det blev det 4 små Paramore-bebisar och denna gången Bumbibjörnar! :)
Azka föddes 12 Juli 2007.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
**Hallsjös Vilgot
**Vilgot är Blå Zobel Rysstecknad.
Vilgot är nog den skönaste kaninen någonsin. Han är alltid pigg och glad. Man kan verkligen inte beskirva honom med ord. Han är bara så speciel. Han är hur mysig som helst och älskar att sova. Han sover hela tiden, precis överallt.
Vilgot föddes den 30 April 2008.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Skirver om rsten av mina Lejon lite senare. Hinner inte nu :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Tack för alla fina bilder, såvitt jag vet kan man både säga löwen och lejonhuvad, även om lejonhuvad är den korrekta svenska översättningen. Mindre viktigt iaf, kul att se era kaniner :)
#14 Viltgot är såå fin :D
#16; Säger du löwen förstår man såklart vad du menar, men det är inkorekt. :)
#17; :D
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#18 Tala då om för mig varför man säger teddylöwen? Vill man säga löwen så får man göra det. Det är ingen lag på att säga lejonhuvad. Jag tkr bättre om löwen.
Sorry för OT.
#19 Teddy är ju inte en godkänd ras, så dem kan man väl egentligen kalla vad man vill.
#19 Men på svenska skulle man ju säga Teddylejon, iallafall jag, vilket jag också säger.

#21 jo men jag tycker att man får säga precis vad man vill. Många uppfödare säger löwen. Och dessutom så borde ju löwen vara lite mer internationellt. Jag kommer iaf fortsätta säga löwen :) Men som sagt, man får säga vad man vill.
#22; Teddylejon kan du kalla vad du vill. Visst får du med det är inkorrekt att säga Löwen. Då rasen enligt standard heter Lejonhuvad.
Men men nog om det.
Skriver om resten av mina Lejon när jag kommer hem :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Har två lejon-korsningar, men det kanske inte är så intressant?;)

# Ser gärna bilder o hör lite om dina halv-lejon :)