Kanin + Hund..
Låt dem vänja sig långsamt vid varandra. Är det innekanin låt inte hunden komma in i samma rum som kaninen den första dagen/dagarna och i början sen aldrig ensam. Lär hunden redan från början att kaninen är man försiktig med och inget man leker med (finns de kaniner som lär sej leka med hundar dock). Sen sitt med kaninen i knät och klappa den och låt någon annan hålla hunden brevid, låt dem försiktigt nosa på varandra och låt framför allt kaninen bestämma om den vill fortsätta nosa eller inte.
Ta det helt enkelt bara föriktigt och långsamt med tålamod så funkar det fint =)
Hade själv kanin innan det blev hund (dessutom en hundrädd kanin då hon blivit "attackerad" av en annan hund och nära att dö av chock) men lärde hunden från första dagen att man är lugn med kaninen och sen efter tre dagar sluta kaninen springa när hunden kom och de nosa på varandra utan problem och så (fast hon var fortfarande jätterädd för andra hundar). Tyvärr lever inte min kanin längre..
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Jag har haft min kanin i ca en vecka nu och han och hunden smilla, 9 år börjar komma överens nu. Han är kanske lite mer på sin vakt än vanligt när smilla är med mig ner till buren men dom har nosat på varandra och det är nästan inga problem. Almin (kaninen) har försökt "hoppa på" och atakera Smilla en gång och sedan rusade han iväg. Men nu går det bättre. Han var stressad och Smilla gjorde en för häftig rörelse.
Du har redan fått bra svar ser jag :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Det är svårt att säga hur dom kommer fungera ihop. Det boror ju på hunden och kaninens personlighet.
Men ta det lungt bara. Låt dom få vänja sig vid varanna långsamt.
lycka till