Dvärgvädurs tråd
Tror inte jag har sett någon tråd om dvärgväduren :) Så jag gör en då. Lägg in bilder på din/a dvärgvädur/ar :D Kanske skriva lite om dom, och vad för färg/teckning dom är.
- Själv var min första kaninen dvärgvädurs hane, viltgul mantel tecknad, kastrerad. Men vi avlivde han p.g.a han var så agressiv.
Det har är Saga,hon är en vitgrå wienertecknad dvärgvädus hona.
Hon e värdens finaste tös (enligt hennes matte o husse
) Hon e lugn o kan ligga i knät i evigheter dock har hon sina små stunder där hon leker "Störd kanin" då hon "rejsar" o skuttar runt vardagsrummet som en liten galning. <3 Saga ska användas i Avel när hon blir stor.
Hej ^^ , Här är en bild på min och Min lill-syrras kanin ;)
Den med madagaskar Färg är min och den grå-bruna kaninen är min syrras =)
Safira och Alice är Ca. 5 månader ( Född . 24 aprill -08 ) Safira är mest kelig och lekfull , Alice är mera Skygg av sig och vill helst inte bli upp plockad i famnen men när hon är där kan hon vara hur lugn som helst ..
Safira gillar . Godis , knäckebröd , maskrosblad , banan , morot , och mera . Lite av varje alltså :)
Alice gillar . Knäckebröd, banan ( Lite ) , maskrosblad , vet nog inte så mycket mer brukar inte se när hon äter .. ^^
Nisse e vår första kanin o han e en viltgrå dvärgvädurs hane,han e kastrarad nu o bor ihop med Saga. Han e jätte snäll o vill alltid pussas men till skillnad från Saga så gillar han inte att man håller i honom så mycket,han gillar väl sin frihet ^^ o så hatar han o klippa naglarna,d e d värsta han vet. Kan tillägga att han kommer från en släkt full av champions o prisberömda utställnings kaniner =P

Roxy
the vanity, it becomes insanity
#6 Den viltgråa på bilden kan väl inte vara dvärgvädur? Hon har ju inte fällda öron. :)
#10 en del dvärg vädurar har ståöron, dem har helt enkelt inte ärvt "slappheten" i öronfästet. Så hon kan vara en dvärg vädur, kollade inte så noga, men det brukar också kunna synas på huvudet om det är dvv el ej.
#12 jo men tycker inte dom såg ut som dvärgvädur på huvdet heller, de andra dvärgvädurarna i tråden har mer runt och platt huvud, men Safira och Alice har mer smalt och avlångt, kanske är någon blandning i dom längre bak elr så?
#12 jo, men själva huvudet ser inte ut som en dvv^^
"12 Det har dom inte alls? "vissa"? Alla helt Renrasiga Dvv kaniner kan Aldrig få ståendeöron! Har aldrig sett, läst, hört att dom kan ha det? Det är inte rastypiskt. Dvv ska inte ha och "kan"? inte ha det?
#16 jo var det jag tänkte! Har bara hört att vissa har fått "flygplans öron" när de fötts på vintern…. men det är sällan det händer, siåfall måste det vara riktigt kallt O.o som du skrivit, det är inte rastypiskt!

#16 Jo, trots att dem är helt renrasiga så kan det även finnas nån som inte riktigt fått den där slappheten i öronen. Bara för att det ej är rastypiskt betyder det ju inte att dem ej kan få det. Kollade faktiskt på en Dvv hane som ja tänkt köpa till min Avel, han hade stamtavla och helt ren. Trots detta så var det en kanin i hans syskonskara som fått ståöron. Dem kan få stå även om dem är helt ren. Det är bara att massera så fälls öronen efter en tid. Man måste bara få till slappheten i öronfästet. Bara för att du ej sett,läst eller hört det så betyder det inte att dem inte kan det!

#13: Dvv kan visst få ståendeöron elr flygplansöron fast dom är rasrena .. Det behöver inte vara något konstigt med det.
Vet att uppfödare (som föder upp rasrena dvv) får ibland flygplans öron på sina kaniner .
// Michis
Molle <33 Min UNDERBARA lilla kille (: Min andra kanin jag skaffat.. Han är 2år. Han är viltgrå
// Michis

Dumle är renrasig dvv och har "flygplansöron".

Här är min kompis Dvv Guldviva, hon är japantecknad manteltecknad och ca 5 år ..:)
#33 Tror du glömde bilden =D

#36 : ja jag tror nog han får vara med , han är ju dvv ;)
// Michis
#31 Aww, så söt!