Dom bjsar averalt :/
min två honor en på 10 veckor o en på 9 veckor dom bajsar överalt i buren.. har försökt ge mig på att göra dom rums rena och den minsta fattar men inte den älsta
Du får vänta tills de blir lite större. Sedan kan det också vara så att deras mamma inte hållit sig till ett hörn i buren och att de tar efter henne.
Såg nu att de var olika gamla, så de är de ju inte syskon. Men sak samma, hur renliga kaninerna blir som vuxna har de ofta fått från sin mamma.
jag lägger i bjset i deras '' toa '' nästan direkt efter att dem bjsat utanför .
dem markerar revir också .. det är ett teken på att dem bjsar utanför . =)
#2 ja just de de tänkte jag ine på
=)
har ju flytat dom till ny bur med så de är ju klart att dom måste märka revir =)
Kissar de i lådan?
Kastanjegårdens Kaniner
en av dom gör de..
Okej, det var ju inte så bra för det är ju kisset som är det värsta (tycker jag). Det kan ju vara en nackdel när man fler kaniner i samma bur att de inte kissar på samma ställe, har själv det problemet…
Kastanjegårdens Kaniner
jag hoppas att den andra fattar att de blir facktist bätre om man kisar i lådan.. eller får jag ha två lådor en till varje kain om dom inte gör de i sama
#9 Jag skulle säga två lådor men då behöver du säkert en större bur. Kan vara så att den ena kaninen inte kissar i lådan nu eftersom det luktar annan kanin i den.
Kna kanske va så. Får prova..
#10 Snarare så att kaniner väljer att kissa precis där andra kissat för att sätta sin lukt där. Katter däremot kan beté sig som du beskriver.
Men så små kaninungar som 8-9v är inte könsmogna och brukar inte märka revir.
#12 Beror lite på individ. Mina kaniner kissar aldrig där en annan kanin kissat.
Du får ha lite tålamod, tänk på att de är bebisar. 

#2 fortsätt sådär med å lägga bajjset i toan, flytta åxå toan dit vart dom bajsar (om de är i nått hörn förstås xD ) så har jag hållt på, lagt bajset i toan å sen flyttat toan till de hörnet hon bajast i (för min kanin) så nu är hon nästan helt rumsren :D de händer att de komemr utanför men de sätter jag in i toan igen :b