Åh, nej.
Idag när jag öppnade dörren till kaninhuset såg jag att tre av kaninburarna var öppna. Zeb, Zid och Epoxy var alltså lösa - tillsammans. Jag förväntar mig det värsta såklart, vet att båda honorna bråkar eftersom de träffats genom galler förut.
Hittar snabbt Zeb och Epoxy och stoppar tillbaka dem i sina burar, ingen av dem har några skador. Zidden ligger i ett hörn, ena örat har några rivsår och ett öga är geggigt och svullet. Det som gjorde mig så orolig var att hon bara ville blunda och ligga stilla. Kollar igenom henne och rengör så gott som det går, när var släpper in henne i buren så verkar hon lyckligtvis nog pigg (och inte blind) och det första hon gör är att äta och dricka. Min stackare har nog haft en hård natt
Till saken, det är omöjligt för kaninerna att ta sig ut, vilket betyder att någon har släppt ut dem. Jag blir så arg och förtvivlad, tänk om någon av dem är dräktig! Zid är nästan 5 år, och Epoxy är ju av okänd ålder eftersom hon är hittekanin. För att förvärra ytterligare så är Zeb dessutom Zids son! Det blir att sätta lås på dörren IGEN, jag som trodde att det inte skulle behövas, men tydligen är det kul att förstöra för andra människor.
Behövde bara skriva av mig lite >.< Jag vet inte vad jag skulle göra om något hände min lilla busa.
Fy vad hemskt :(
Hoppas det inte han bli nåt iaf :/
Man blir så irriterad på folk som tycker det är kul att släppa ut eller så andras djur >.< Hoppas de inte blev dräktiga.. Ska du fara in till veterinären med kaninen som var lite skadad?

Vad hemskt! Alltså har folk inge liv eller?
Hoppas verkligen att dem inte blev dräktiga nej >.<
#2 Vi avvaktar tills imorgon med ögat, det var ett rivsår ovanför som gjorde att det svullnade och jag ser inga skador på själva ögat som tur är (Vi hade en kanin förut som fick en skada på ögat, och vet. visade mig hur jag skulle göra för att kolla dem)
Fy vad tarvligt!
Att folk inte kan skilja på ditt och mitt…
Därför jag har lås på mina burar.
Vilket är väldigt synd att det är tvunget till att behövas.
#5 Ja, jag vet inte vad ska tycka, sjukt dåligt. Hade ju lås på dörren innan (grannungar som för några år sen sprang in utan lov), men trodde inte att det skulle behövas. Bara att inse att det finns folk för allt :S
Åh :/ :(
Lite uppdatering nu då efter tre veckor då..
Zids öga har läkt helt som tur är (och de små rivsåren på örat), men både Zidden och Epoxy har boat, men inte dragit päls. Jag hoppas fortfarande på att Zid är skendräktig? eftersom hon inte känns så tjock om magen, men tyvärr har hon alltid varit lätt att få dräktig och hon har oftast fått lite mindre kullar. Epoxy däremot känns rejält tjock..
Om nu Zid får ungar blir det ju att avliva såklart, eftersom det blir inavel, hur det blir med Poxans eventuella ungar får vi se.
Och jag som inte skulle ha några fler kullar i år, särskilt inte blandraser :/ Det enda man kan göra nu är väl att hoppas på att allt går bra, särskilt för Zid som blir 5år i februari.
Behöver uppmuntring >.<

Vad jobbigt :/ jävla människor det finns. Råkade ut för en liknande sak och har också honor och hanar som är släkt. Lyckligtvis klarade alla mina kaniner sig men det är ändå så himla drygt.
Hoppas allt går bra!
the vanity, it becomes insanity
Tråkigt :(
Hoppas allt går bra! *håller tummarna* :)
Hoppas det går bra för kaninerna!
Hur har det gått?
Hoppas allt går bra!
Idag fick hon ungar! Ville inte gräva för mycket i boet eftersom det var så kallt men minst 3 stycken är det.
Det verkar ha gått bra, hon är hur pigg som helst, har boat med massa päls och ungarna såg även dem fina ut.
Zid är, lyckligt nog inte dräktig så allt har gått bra :)
Slänger med några bilder jag tog med mobilen, därav kvaliten.
Denna är i huset, hälften är päls fast det syns inte så bra och under det hö och halm. Hon har även grävt in massa spån som man kan se.
Tur det gick bra! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Tur i oturen :)
Så tråkigt:(

sånt här är helt vansinnigt, sånt folk det finns!! Tur att allt gick bra ändå..
Vad tråkigt för Dig och Zid , Hoppas att Zid kommer att bli bättre , kanske inte ögat går men man hoppas att det andra går . Min morfar har nydligen skärt av sig sina fingrar på en vedkap :(
Men han klarade handen och tummen som tur va .
Jag gillar inte heller när andra människor förstör för en
.
Har inte uppdaterat på ett tag nu, men det blev 4 ungar, alla lever och frodas. Ser ut att vara brokade hela högen :) Ska fota när de blivit lite äldre.
Vad söta :)
Är det inte dem ungarna som blev inavel? lr har jag blandat ihop hela inlägget nu? =D
Jag tycker det ser ut som en brokad (#27), en mantlad (#25), en otter (#26) och en svart/gul japan tecknad (#28) XD
#29: Visst är dem ^^
#30: Nej, dem här är inte inavel, hon gick tom som tur var :)
#31: Det var ju det jag skrev ^^ Fast jag tror att 26 är mantlad otter.
#32 Jag vet att det var det du skrev XD Fast #26 skrev du bara otter men jag tycker det ser ut som mantlad :) som du skrivit nu, otter mantlad då =D