Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 775 ggr
tinaLY
0

För sent?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror Bella mår bäst utomhus. Jag är hemma hos henne varann vecka, då hon får komma ut och skutta. Men varann vecka tar pappa hand om henne, hon får stimuleras själv i buren. På sista tiden har hon blivit argressiv mot min pappa och han är rädd för henna, vilket leder till att hon får mindre direkt kontakt med oss. Om hon är ute kommer hon va närmre mina andra två kaniner, va ute mer, mer rörelser & ljud som är förmodligen intressant för henne:)

Anledningen till att jag inte har flyttat ut henne är för jag ville ha henna närmre mig (hon bor för tillfället i mitt rum) och hon ska va ihop med en av mina kaniner Albin till nästa sommar (år 2009). Men jag ser att det är tillfälle för det redan nu. Sen kommer jag nog trivas mer i mitt rum, haha, ni ska se mitt rum idag som har blivit Bella-niserat xD

Men min fråga är; Är det försent att flytta ut henne?
Mitt rum är på en vanlig tempratur och ute är det kallare;/ Men om hon får massor med halm att krypa in i borde det bli varmare. Ska ha henne under tak i början så hon får inte direkt blåst på sig. Nästa månad flyttar mina kaniner in i deras "kanin-stall". Bella kommer isåfall flytta in där med mina andra, värmare temratur och isolerat. Bella är en dvv. fuchs på 5-, snart 6månader liten tös.

Chikuma
0

Ger du henne mycket halm och om hon har ett tätt krypin är det inga problem.

tinaLY
0

Pratat med pappa nu. Det är nog bäst jag flyttar in henne i förådet redan nu. Vill inte stressa upp henne med ny bur, miljö m,m och om 1-2veckor ska hon in i förådet i ny bur, mijö m,m. Lika bra jag vänjer henne nu:) Sen är det varmare inne i kanin-stallet redan nu. Kommer halvera Albins box så dom kan nosa & se på varann en tid, men Albin kommer som sagt inte in förän om 1-2veckor, så hon hinner vänja sig vid miljön!

tinaLY
0

Ska köpa nya saker till henne hon kan ha där ute för att få det bekvämare imorgon, så imorgon ska hon förmodligen flytta ut:) Behöver fler kommentarar och tips? alla KIF;are!:D

Tappsveden
0

Tycker det låter bra jag. Hon kommer nog trivas bra där ute… massa halm så hon håller värmen.

[Niike]
0

Hur varmt är det i stallet i skillnad mot ute?

Tejoos
0

Jag tror nog att det ska gå bra. Hon får väl större därute med så du kan ha tunnlar, pallar och grejer som hon kan aktivera sig med också.

Jag antar att du flyttar mellan dina föräldrar och att det är därför som kaninerna är ensamma varannan vecka… Det måste vara jobbigt, men du verkar ha en superbra pappa i alla fall som tar hand om dina kaniner!

tinaLY
0

#5 Jag vet inte, har kankse en termometer där ute. Ska kika under dagen;)

#6 Ja, ska skaffa leksaker till mina små idag=D Oja, min pappa är guldvärd:*

emms
0

Brukar Bella också gräva som en galning och bita i bottnen? ;)

Det gör iallafall muffin på morgonen för att han vill ut xD

Emma