Lösa kaniner
Undrar om det är många här som låter kaninerna vara lösa hemma mycket när ni är hemma? Min förra kanin levde som en katt när jag var hemma o fick gå fritt, förutom att det var lite pluttar lite varstans o man fick säkra alla elkablar funkade det bra. Funderar på ny kanin nu och isf vill jag kunna ha honom/henne lös också, undrar vad ni andra har för erfarenheter av detta? Om det brukar funka bra är väl det jag är ute efter att veta.
Diva springer lös i huset dagligen med sin toalätt på en bestämd plats och det går bra utan några som helst problem. Men man får säkra kablarna.
Knut bor lös i mitt rum och ibland springer han även i hallen köket och vardagsrummet också. Det funkar jättebra :) Han har en hörntoalett som han gör sina behov på och en höboll och mat och vattenskål under skrivbordet. Han har ingen bur utan är lite överallt :) Det händer att han kissar i sängen ibland, det går lite i perioder, han är fem månader nu och nu är det ett tag sen han kissade där sist och jag hoppas självklart att hanslutat helt med det nu ;) Massa my att ha lös kanin tycker jag!
Mina kaniner bor i eget rum. De delar på dygnet, Berit är ute runt kl 23 till 12-13 dagen efter, o sedan får Hugo o Bianca vara ute. :) Funkar jättebra :) Dom är även i köket lite då o då:)

HAHA, fis-skuttande… sånt har man ju också vart med om :P
Jag skulle vilja ha mina kaniner lösa i mitt rum, men som det ser ut nu så går det inte. Bebbe och Channie funkar inte tillsammans och jag får bara ha djuren på mitt rum (ok inte heela tiden men i stort sätt) så de måste turas om att vara ute. Hade jag bara haft en kanin hade den nog fått vara lös i mitt rum hela tiden..
Jag låter aldrig Sotis vara lös. I söndags rymde han. Jag och min kompis sprang runt och "jagade" hanom i två timmar. Han sprang runt på två tomter hela tiden! Som tur är var dom inte hemma, så vi kunda gå där. :P

#11 jag tänkte mer på inomhus, där måste han väl få gå ute då och då iaf?

Jag har två kaniner o båda e lösa hela dagarna när någon e hemma,buren brukar va öppen så dom kan hoppa in,dom e båda rumsrena o har en bajslåda inne i buren o en utanför. Det funkar jätte bra,sen bor jag i lägenhet så ja har ingen uteplats där dom kan springa av sej ^^ så lägenheten får duga.
min kille springer fritt hela dagarna, han kan göra små bus ibland men de e väll som en hund? :P
men de e väll bara lära dom att gå på lådan?
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

#14 kaninen på bilden ser då inte ut att vara så rumsren med tanke på allt bajs runtomkring den ;D haha :b
#16 Hahah,ne ja vet,d va hans period när han skulle lämna bajsklumpar i BARA SOFFAN hahha =P skulle väl lämna info om sej ,heeeela tiden,men sen han fick en lek kompis gör han inte d längre
Har min kanin lös både ute och inne (inte sammtidigt då). Men han har komit in i tonåren nu så han gör sånt han inte får typ gnager på allt (han bitts inte eller så utan han bara gnager på t.ex. möbler ;) )
Snart ska vi säkra mitt rum så att han kan få vara där fritt sen hela tiden :D
Emma

#17 haha :D okejj ;D

Brutus fick skutta fritt i stort sett hela dagen innan vi skaffade hund.
Nu får han vara ute i hela huset när hun' är ute i trädgården, ute och går, på morgonen (då hun' sover) osv. Kanin är ju självklart i mitt rum och skuttar och i trädgården så det blir ganska mkt skuttande ändå. :)