Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 412 ggr
tutta3
0

kanin bebbar 3st.

När kan jag klappa mina kaninisar?de är 14dagar gammla, när kan de börja äta kanin mat.Det är lejon kaniner.

hoppas på snabbt svar av någon.

galaxens
0

Jag bärjade hantera mina från dag 1. Men började inte "klappa" dem förren de var runt 2-3 veckor,

Men du ser när de börjar gå ur boet osv.

tutta3
0

Jag har hört att om man rör dem förtidigi så biter honan ihjäl bebbarna. Någon som vet näå de kan äta mat, och vad de äter.

[Wera]
0

Man bör egentligen inte hålla på med odm alls, er än att kanske ta ut döda ungar ur boet vid dag ett, men ett par dagar senare kan man ta ut dom och kolla, men när de börjar gå ut ur boet kan man hålla å med dom mkt mer ;D Men man kan hålla på med odm när dom fått pälls och sånt, innan de börjat gå ut ur boet, iaf. vad jag vet.

Mamman kan bita ihjäl ungarna, men jag brukar alltid gnida in lite doft fårn mamman (t.ex röra på några kulor och klappa honan osv.. innan jag rör bebbarna). Det är oliak när ungar börja äta pellets.

tutta3
0

O.k bebbarna är ute idag och springer med mamman,jjjjjjiiipi.

Clariiz
0

Mamman biter inte ihjäl ungarna för att de luktar människa. Där emot kan hon strunta i dem.
Bita ihjäl kan de också, men då är oftast av andra anlendingar.

Jag håller på med mina ungar från dag 1.
Kollar ingeom dem så alla är pigga och friska, och får tillräckligt med mat.
Kollar dem 1 gång om dagen ungefär.

Kela och klappa bör man inte göra förren de själva lämnar boet.

Ungarna äter samma man som mamman äter. De brukar vara på och smaka ganska snabbt på pelletsen efter de lämnar boet.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

tutta3
0

Tack för all bra info, mi är toppen.

TACK.