Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 779 ggr
moa88
0

Vetrinärbesök

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bokade en tid till vetrinären i dag åt min lilla kaninis :/ han har som börjat tappa hår kring öronen å de är rött å typ kliar för han… trodde de va typ Svamp? eftersom han hat häng öron kan de ju bli varmt/fuktigt, så jag använde lite pervaryl ett tag med det funkar inte så då fanns de som ingen  annan utväg än att boka en tid hos doktorn =/
för lixom annars är han ju pigg och glad äter/dricker som han ska å så ^__^

känns dock väldigt nervöst, har aldrig varit hos vetrinären förut, har haft tur med mina andra djur =)

tinaLY
0

detta är inte OT^^ handlar om kaniner. Hoppas det blir bra med den lilla<3

[Niike]
0

Tog bort OT =)

Hoppas det går bra hos vetten!

sputtnick_plexus
0

Hoppas det går bra !

moa88
0

# aah okey

tackar ^^ nervöst

Tejoos
0

Det går säkert bra! Tog våran Emil till veterinären för att han fällde så mycket och jag tyckte att han verkade slö. Hade fått för mig att han var jättesjuk, man blir ju så orolig. Robban gick dit med honom, men allt var hur bra som helst. Vilken lättnad! Hoppas det går lika bra för dig och att det inte är något alvarligt!

moa88
0

usch… nu äre snart dags.. eller snart å snart ^^''
känns jätte pirrigt, måste desutom åka sj har ingen som kunde följa :/
men de ska nog gå bra

moa88
0

idag så va jag me min lille kaninis på djursjukhuset i ånäset
men han var inte alls så sugen på å lämna transportburen inte xD
när jag sen fått ut honom ville vetrinären hålla honom å typ kolla igenom å så, men de gick inte alls bra, han börja sprattla som en tok! haha så då fick ja hålla honom ist, han var faktiskt jätte duktig, trodde verkligen inte han skulle va så stilla som han va ^^
så då typ raka doktorn bort hår kring öronen å tog prover , kladda på nån salva, å så skulle vi väga han i en "kanin" våg men se de gick inte xD haha inte ville han sitta stilla i den inte, så han fick väga sig på hund vågen ist XD hahaha
sen fick han en spruta me nått (minns inte vad de hette) han rörde sig inte alls när han fick den ^_^
sen efter allt det så fick han en krage på sig, tycker synd om han, nu kan han varken klia sig eller putsa sig  men får tänka att det hjälper ju, så att han inte får in bakterier i såret. måste kolla så att han kan äta med kragen, annars måste jag klippa till den

sen så måste jag inföskaffa mig Triguspray, å typ desinfektera buren + rummet där han är, typ varje gång han fått sprutan, så att (troligtvis) kvalsterna ska försvinna ^^

å så ska jag på åter besök om en vecka för en ny spruta sen typ sista sprutan veckan efter det.
och förhoppninngs vis mår han bättre efter det, å så ska jag smörja hans öron med salva 2 ggr/ dag

jaoo… var väl allt som hände, han vägde strax över 2 kg btw :) å han hade fina tänder sa hon thi

Tejoos
0

Hoppas han kryar på sig nu! Glad

moa88
0

ja, de gör jag med, vill att han ska bli frisk ^^

Jojsan
0

Hoppas han blir frisk snart :) Jättesöt var han då! :)

moa88
0

ja ^^
naw tackar =)

moa88
0

*Update*

var på Rufus andra och näst sista vetrinär besök idag ^^ han var en exemplarisk kille även denna gång =) hon kollade igenom hans öron och gav honom sprutan, han skötte sig så bra såå =D
sen ska jag fortsätta smörja med salva men bara 1 gång/dag, i en vecka då hans sista spruta är

har befriat han från kragen i dag, iaf för ikväll, så att han kan få tvätta sig, han har ju inte fått göra de på en vecka, men vetten sa att jag kunde ta bort kragen om han inte kliade för mkt ^__^

så han är på bättrings vägen, han har till och med börjat äta mer nu O.o hahah