Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1031 ggr
Michiis
0

Nej!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åhh… Jag är så sur på mig själv!! Jag skulle byta kaniner i hagen. Molle var i hagen och Willow skulle in i hagen. Så jag höll i willow och skulle sätta in han i hagen, och då det aldrig hänt något förut så var jag inte så förbered. :/ . Men då när jag höll i willow börja han sprattla till så jag fick lov att sätta mig ner och sätta ner han och så sprang han i väg och då tänkte jag fort skynda ta molle så inget händer. Och jag han inte och såg hur molle bara kuta fram mot willow som han bruka göra mot alla kaniner(willow oxå förut). Men jag hann inte reagera innan allt var för sent, allt gick så fort lixom. Och Molle bara attackera Willow typ. Och jag tog fast i båda, Willow skrek. För Molle bet willow i örat. Molle släppte efter en stund och jag var så himla chockad. Jag tog fort molle och lyfte upp han och stoppa in han i buren. Sen skynda jag tillbaks till Willow och han satt stilla. Och jag tog upp han och såg ett hål i örat. Jag bara NEj, Nej, Nej! Och tyckte så synd om han. <333 Och jag är så sur på mig själv att jag inte var försiktigare och ja, jag vet ju fan att hanar bråkar!! Åhh.. Men nu har det hänt och inget kan göras. Och Willow som det skulle säkert gått så bra för i utställningar. Det går ju inte nu. Han har en sånn fin kompakt kropp, fint huvud. 
Har bara några frågor.
Kan man ställa ut fast ett hål? (kan skicka bild)Eller blir han nollad iaf. 
Ska man badda på såret med något?
Det blöder inget, asså inte så det rinner med det är lite blod.
Hur vet man om kaninen blivit chockad elr något?

// Michis

[Wera]
0

Det är olika beroende på dommare tror jag, om dom nollar eller inte, du kan prova ställa ut han ;)

[SamY]
0

jag var ute med min kompis på kaninpicknic och då började våra hankaniner att bråka. Hennes kanin fick ett stort sår på nosen.

Hon skulle trycka ihop såret och hålla så ett tag så att blodet fick levra sig, då skulle det inte synas så mycket!

se3s
0

Vad synd för dig och Willow ;(

Vet inte rikdigt hur man ska göra tyvär..

Vad söt Willow är =)

[Wera]
0

Nalle har fortfarande kvar efter sitt sår på nosen (tror det kommer vara ett ärr där för alltid). Hoppas inte det påvärkar i utställningen då ;)

Michiis
0

Syns inte så bra på bilden :/.. Men man ser det röda lite, och vart hålet är.. Det är större än vad det ser ut på bilden.

// Michis

Michiis
0

Undersidan av örat ser det värst ut om man tittar på riktigt då, inte på bild..

// Michis

emms
0

tror inte att det kommer att synas mycket på utsidan men på insidan kanske :/

Stakars liten :( tur att det inte hände nåt värre :)

Emma

Siggen
0

Jag har en hona som har toppen av örat avbitet, ungefär 1½ cm in.. Hon skyddade sin unge mot en annan hona, det är vad jag har fått höra av förra ägaren. Hon var väldigt fin, tycker jag, bra fin päls också. Men, men! Sånt är livet.. Hoppas det inte blir infektion för din kanin, vet inte om det blir det så lätt men om det är smutsigt så kan det säkert bli det, så håll det rent!

Mvh Sigrid

Futurity
0

Tror inte det blir något specielt sår. Kanske ett litet ärr.  Försök att tvätta det varje dag så att det inte blir infekterat för i så fall kanske det syns desto mer.

Lycka till!Flört

PaaatyPalm
0

nej va synd :( , Min lilla molle blev biten när han va minde av en av mina andra kaniner genom, ja jag vet inte hur de kom till varandra. Halva underläppen blev av biten :'( , det va litte läskigt :( ,

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Michiis
0

Tack alla :D ! , ska hålla koll på hålet/såret så det inte blir någon infektion. Willow mår iaf bra. Och jag har varit ute med han mycket idag (efter bettet) för att hålla koll på hur han mår och så. Och efter allt, så vet man att han uppskattar det för när jag väl stoppa in han i buren så slicka på händer länge. Och han brukar inte vara en sånn här kanin som slickar en.

_Bild på ovännerna som vänner.. ;P ..
_

// Michis