Rasreklam
Hej allihopa!
Jag tänkte att vi skulle kunna skriva som reklam för våra favoritraser här. Gör inget om samma raser kommer med flera gånger. Alla skriver säkert lite olika i alla fall 
Så sätt igång, gör reklam för just din favoritras!
Jag gör reklam för Fransk vädur 
En stor klump full av personlighet! Bra barnkanin då den är väldigt tålig, dock inte lätt för ett litet barn att lyfta och bära omkring på, men en väldigt bra goskanin. Orädd, lugn, social, mysig, rätt smart och lättlärd, nyfiken.. Finns hur många ord som helst att beskriva denna ras med tycker jag.
Min dam har även en egen stark vilja och är rätt så envis, så det gäller att ha en bestämd hand om man får en sådan individ. Jag är minst lika envis som henne, så har vi delade åsikter kan det bli svårt 
En ras jag verkligen rekommenderar om man ska satsa på en av dom större. Genomsnäll och hur go´ som helst!

Alpha funkar jättebra ihop med andra djur.

Puttar lite, kan tyvärr inte skriva nu, ska på fotboll, skriver ikväll! :)
Fint Niike! Jättegullig bild!
Mvh Sigrid
Jag gör reklam för teddyväduren!
Härlig och mysig ras, tycker jag! Tjock lång fluffig pälls, kanske inte något för dom som inte gillar pälsvård, efter som dom kräver pälsvård. Men annars bra barn kanin om det finns föräldrar som t.ex. håller doms pälls i trim. Efter som dom är så lugna, tycker jag dom kan passa till barn, men det beror ju på deras temperament, alla är ju inte lika i beteendet. Jag har två teddyvädurar, och båda är otorligt lugna och rara, nyfikna och busar gärna, tycker om att skutta, undersöka och gå på upptäcksfärd! Dom är inte skygga heller, kommer fram och klänger och vill ha mys, gillar att bli ompysslade och kelade, därför passar dom bra till dom som gillar pyssel, kel, borsta och fippla med pällsen. Bra storlek på dom också, inte för små och inte för stora. Dock är ju inte rasen godkänd ännu, så dom som vill ställa ut och föda upp med stamtavla direkt kanske ska välja en annan ras som är godkänd, men annars kan man ju föda upp med icke wiener tecknade, och hjälpa till att få rasen godkänd :D
My och Mumin funkar bra att ha lösa på gården en kortare stund :)
Jag gör reklam för…*trumvirvel* HERMELIN!!!
Den fantastiska rasen hermelinkanin! En otroligt söt och liten krabat får man om man köper en hermelin! Med jättefin personlighet och ett glatt humör (Om han/hon inte är i tonåren som vissa andra :P)! Också en utomordentlig bra kanin till att hoppa med eftersom den är så sprallig! Utmärkt barnkanin om man sköter den rätt! Och om man gillar små mini kaniner med mini öron och med minimage så det får rum med minimycket pellets så säger jag bara tre saker…. KÖP EN HERMELIN FÖR TUSAN! En hermelin (särskilt min) får 5 av 5 toasts!
#5 Jättevacker! Jag ska absolut ha frasse igen, någon gång.
#5 Fast det är ju bara mer att gosa med 
4# den där bilden har faktiskt jag redigerat ^_____^ *stooolt*
#6 tycker jag definitivt
#7 *hihi* ja det har du ju rätt i
Belgisk Hare
Skriver om denna ras då det är min favorit. Ingen kanin för nybörjaren pga sin storlek och sina styka. Men för den som har erfaranhet är det en mysig kanin, perfekt storlek, social, lättlärd och mycket lydig. Den har lätt för sig att anpassa sig i tycke för andra djur så som katter och hundar men även andra kaniner. Busiga och påhittiga med mycket energi och vilja till att lära sig olika saker. Med denna ras får man en tam-kanin med vildutseende dvs en kanin med harliknande utseende ifall man skulle älska alla dessa gudomligt söta harar som skuttar ute i det fria.
Rekommenderar denna ras till den erfarne som vill ha en kanin med mycket att ge, stor men ändå lagom. Påpekas igen: ingen ras för nybörjaren eller för småbarn.
Holländsk kanin
Denna underbara ras är något jag starkt rekommenderar ! Precis i lagom storlek, och är oftast väldigt tillgivna och trevliga. De ser ju väldigt speciella ut, och ingen är sig lik i teckningen. Man kan göra näst intill allt med de. Kaninhoppning, kel, sällskap, utställing ja de är perfekta !
Not your mom, not your milk.
Dvärghare
En unik ras som är väldigt vacker, men rekommenderas inte till nybörjare. De kan vara väldigt "klättriga". Ofta är dvärgharar snälla, men är inte avlade för tempramentet från början, men du har man börjat få fram bättre temprament. Underbara små kaniner som ofta är väldigt energiska och passar bra till hoppning. Väldigt lättlärda, men inte de socialaste kanske. Riktigt mysiga djur !
(Ej renrasig på bilden, utan 75 % dvärghare och 25 % lejonhuvad kanin)
Dvärgvädur (normalhårad)
En väldigt lugn, och populär ras som är väldigt snälla. Den största dvärgrasen, men absolut inte stor. Bra nybörjaras, men blir lätt överviktiga om de får för mycket mat. Är ofta bra på att hoppa och gillar kel och sällskap mycket. Matglada djur som är som sagt oftast lugn och gillar all uppmärksamhet de får.
Dvärgväduren
En alldeles perfekt ras, passar till allt! Utställning, hoppning, kel/sällskap, ja allt. De finns i del flesta färger och teckningar. De kan vara både lugna, keliga och mysiga, men också nyfikna, skuttiga, och ha mkt fart! En ras som gillar att både mysa och röra på sig, få aktiveras mkt! Så som att hoppa, det gillar många dvärgvädurar. En jätte vanlig ras, som passar till alla enligt mig. Finns många uppfödare som har den här rasen, finns över hela landet och är lätta att få tag på. Riktigt klängiga är dom och vill ha mkt uppmärksamhet.