Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1909 ggr
[Niike]
0

Din nästa kanin..

Du har bestämt dig för att köpa EN till kanin. Vad blir det för ras, färg, teckning och kön på den då? :)
Eller tar du det du "faller för"?

Emelie-E
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blir självklart en "Bobo" =) En Hermeln hane, blå zobel^^

Sashhi
0

Om jag skulle FÅ skulle det vara emellan en (ljus) svart Lilla Silver, Lilla Havanna, Lilla Tysk Vädur eller en till Holländsk Kanin. (:

Not your mom, not your milk.

Zvintos
0

Då blir det helt klart en New Zealand Red!
Den finns bara i en färg och teckning. =P
Kön vet jag faktiskt inte, blir helt enkelt den jag fastnar först och mest för.

Emelie-E
0

#3 Åh, vi hade en New zeeland red för ett tag sedan=) Himla go kanin=)

Zvintos
0

#4: Och grymt vacker! =)
Älskar den intensivt röda färgen. ^^

Sashhi
0

#3 - Inte en Lilla Tysk vit blåögd då ? ;)

Zvintos
0

#6: Nej, den kommer på typ 3:e plats på önskelistan. ;)
Först ligger NZR, sen en vit blåögd eller blå tan BJ, och sen en vit blåögd LTV. =P

[Niike]
0

För mig blir det nog en fransk vädur. Färg är sjukt svårt, men skulle jag hitta en havanna mantlad skulle jag absolut inte tacka nej till det ;) En hona.

Jojsan
0

Vilken svår fråga.. Men kanske en holländare, blå eller g/s japantecknad. Kanske en ljus viltgrå lilla silver, kanske en havanna mantlad dvv eller lilla tysk vädur… Jättesvår fråga ^^ Skulle kolla på massa olika av dessa raser som jag räknat upp + säkert fler och sen välja den jag faller för :)

kaningodis
0

Jag skulle vilja ha en Tysk Jättescheck. Ska ta och skaffa en framöver =). Hm kön vet jag inte, det spelar ingen större roll.

Jag älskar scheckar, de är så fiina både kroppsfromen och de underbara teckningarna!

Kastanjegårdens Kaniner

[Wera]
0

Har redan bestämt den sista kaninen jag kommer köpa in nu :) Det kommer vara en teddyvädurs hane, i färgen havanna! Hoppas jag hittar en nu i höst eller vinter ;) För sen har jag alla kaninerna som jag vill ha <3

Salladshataren
0

Belgisk hare black & tan eller vit blåögd dvärgvädur :) Kön vet jag inte…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

matilds
0

Min nästa kanin blir en teddyvädur, brun zobel hona. Ifrån Emma ;)

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Tejoos
0

Jag är jättekär i de jag har nu, vill inte ha någon annan!

Min nyaste kärlek, Texas

[Gretchi]
0

Vet inte hur min nästa kanin kommer se ut men jag ska iaf ha en japantecknad teddyvädur med bläs iaf nån gång :D

Jetaime
0

Min nästa kanin blir en vit, blåögd teddydvärgvädur :)

Christinen
0

Ras: Teddydvv
Färg: En fröjd för ögat
Teckning: Ingen, zobel, zobel siames, eller mantlad
Kön: Grabb

flisan93
0

Min nästa kanin blir troligen från ciss, en candy-unge:) En teddydvärgvädur, vit blåögd, hona:)

Matiilde
0

Jag hade tagit imot en kanin som inte ägaren har tid med eller inte har lust att ha den. Eller gå till omplaserings hemet här i närheten och köpa en därifrån. :)

[Stampelina]
0

Om jag inte pysslade med viltgula dvärgvädurar så skulle jag nog hålla på med holländare, de är så underbart fina!! Och så har de ju precis samma härliga temperament som dvvGlad

skanorskaniner
0

Antingen en Vädurskorsning eller en dvärgvädur fuchs. Vädurskorsingen skulle helst vara viltgul eller isabella brokad. Dvärgvädur fuchsen skulle vara färgen Zobelsiames brun.

Jennie104
0

Hona, Teddyvädur
Wiener tecknad.

denisesalomonsson
0

Det lär ju ta ett tag innan jag får skaffa mig fler, men vill så himla gärna ha en BJ, helt förälskad <3333

L8sson
0

jag kollar runt kanske på blocket och sånt för att se ifall jag hittar en vuxen kanin som behöver ett hem =) vill hjälpa vuxna kaniner än att ta en lite unge.

Jusse-
0

Teddyvädur, Hona, Färg & sånt spelar inte så stor roll. :)

Taci
0

Holländare (blå) eller en BJ. Gärna viltgul, o gärna mantlat :)

Kawaiih
0

En fransk vädur, en hane och färg vet jag inte riktigt. Mantlad i nån färg eller viltgul eller havanna :)

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Denna kommentar har tagits bort.
annaforsgren
0

om jag fick så skulle jag köpa en rexhona , i färgen havanna, viltgul eller vit blåögd.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Katter3
0

En dvärgvädur, hane, med någon fin färg. T ex svart eller grått.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

aliciia
0

En lejonhuvad hane, eller en bebbe av pökarn ( Sashhi's spöke)

kattis90
0

En teddyhona, färg och teckning vet jag faktiskt inte :P

Riqueza
0

Faktum är att jag ska köpa en ny kanin snart :) En madagaskar dvärgvädur, hane :) Längtar ;D

Creation
0

Antingen är det en blandis som är i behov av ett bra hem eller en holländare. <3 Vill helst ha både… Oskyldig

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Deco
0

hmm… en till frasse hade varit väldigt lockande. En Madagaskar manteltecknad *drömmer* Eller en liten teddydvärgvädur!

Annars tycker jag att Gul/svart Japantecknad (vet inte om det heter exakt så men) är hiiiimla fint!

malinroth
0

En hermelin! :) Antingen en brun igen (möjligtvis mantlad men helst enfärgad) men skulle jag få tag på en fin zobelsiames brun skulle jag bli överlycklig! Hade nog köpt den oavsett om jag skulle köpa en till kanin eller inte skulle ja nog vilja påstå :P

Kommer att ha fler bruna men det känns inte så svårt att på tag på nu så därför skulle jag helst av allt vilja ha en snygg zobelsiames brun :) Såg en på dvärgspecialen och jag är helt förälskadi kombinationen! Älskar ju färgen sen innan mn det var lätt enav de finaste kaniner jag sett alltså!! Den blev dock tyvärr nollad pga fel ögonfärg :/ det var lite synd för en var gyyymt snygg annars!!

Mascot
0

Det blir nog en teddydvärgvädurs hane,
Färg vet jag inte riktigt, Lite vad jag faller för då väll.
Eller en teddylöwen hona, havanna.

:)

Fnyan
0

En hane som ser ut såhär hade jag lungt köpt om jag fick ;D

förlåt använde din bild Rebecca men alla mina bilder på linus är borta :(

Feliciaa
0

Ååh, jag har 4 önskeraser på listan x)

(inte iordning)

Holländare - Svart/Viltgul eller G/S japantecknad
Dvärghare/Dvärghare - Spelar inte så stor roll .. viltgul eller svart kanske?
Teddydvärgvädur - Vit blåögd .. det spelar inte heller så stor roll.
Lejonhuvad - Spelar ingen roll. Inte nån japanteckning bara :)

Men om jag bara fick välja en skulle det nog bli .. nej gud jag vet inte! ;O

Mickis1994
0

Har två styckna på önskelistan

-en till holländare svart eller blå
-en vanlig dvv :D

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Caaassie]
0

En japantecknad teddydvärgvädur eller en blå / japantecknad / havannafärgad dvärgvädur, honor :)

Kristall
0

Jag ska snart faktiskt köpa en till kanin, en blandras. :)
Jag tror att det blir en hona till, men är ännu inte riktigt säker. =)
Hur som helst så är den en blandras mellan hermelin/lejonhuvad (?) och renrasig dvärgvädur. :] Färg så blir det antingen chinchilla eller schwarzgrannen (?). ;)

Sen så står jag på kölista hos Jennys (Teddykaniners) uppfödning. Alltså nästa år blir det troligen en havanna teddydvärgvädurhona som flyttar hit.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[SamY]
0

En lejonhuvad, helst chinchillafärgad med längre päls runt halsen och mellan öronen! Såg en sådan på djuraffären, jag hade defenitift köpt den om det hade varit en hona!!!

Sashhi
0

#31 - :'D <33

#39 - SpökeHiroshi-bebb. :D

Sashhi
0

Min drömkanin, skulle vara en Spöke/Hiroshi-unge. :) Men OM jag nu skulle ta en kull på dem, skulle jag troligen inte få spara någon, men skulle vilja spara hona, men typ alla vill ha hona. x)

Kawaiih
0

Eller jag kommer kanske skaffa en bj i stället…

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

[Niike]
0

Eller så blir det en havanna rex..
Jag och min beslutsångest ;D

Yuki
0

Får man ju se när (och om) det blir en (till) kanin.

KvirrZ
0

Min nästa blir troligen en teddyvädur ur min kull jag har nu, hona. Färg får jag se efter jag vet könen :)

Sen är drömmen att ha en stora silver, viltgrå<3

- Mvh Emma

Noa-Nisse
0

en bj viltgul!

Medarbetare på Hundar.ifokus

Clariiz
0

Hissen! :D

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Niike]
0

#51 Meh, du har ju redan Hissen :D ;)

Viljans
0

Min nästa kanin blir antingen en Tysk Jättesheck eller en Teddyvädur. :)
Vet inte teckningar änn (:

Clariiz
0

#52; Men jag vill inte ha nån mer :P
Åh Hissen är så liten, så hon är fortfarande Rutans (A)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Josefiiin
0

Det skulle nog bli en blå wienertecknad korsning mellan teddy/löwen och hermelin!

FijaahM
0

De här blir två då men ifall ;)

Hermelin  , färg;tycker så många färger är fina<3
Dvv   , Färg; vilt gul och vitt färgad elr hur man säger ;)

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

emms
0

Antingen en lejonhuvad kanin. Färg spelar ingen roll men helst nåt med blått (A) och sen kommer en hermelin antingen havanna eller brunoroge eller viltgul :)

Emma

Michiis
0

Nästa gång jag ska köpa en till kanin ska det vara en dvv fuch i färgen madagaskar eller blå zobel <3<3<3

// Michis

lill-jarven
0

Har ju precis fått hem en liten bäbis så just nu är jag inte så sugen på en till.. men jag är tokkär i havannahermeliner så det känns som att jag kommer fortsätta med såna :)

Tarja
0

#49 De är ju hur dunderbara som helst.. <3

ciss
0

#56 Viltgul wienertecknad menar du? Eller?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Moonstrike
0

Känner inte riktigt att jag vill ha en till kanin just nu men isåfall skulle det nog bli en renrasig dvv som funkar för både utställning och hoppning. Chinchilla eller viltgul, vet inte vilket kön

Siggen
0

Oj, lite svårt :) Men väldigt sugen på en rex till, de är för underbara. Förmodligen zobel blå då :) Eller någon annan färg om jag hittar någon jag skulle fastna för. Hane tror jag, eller hona ;) Med stamtavla.. Jaa :) Eller frasse, fast då vill jag läsa på lite om rasen först,  men är lite sugen om jag skulle skaffa en till då på Frasse :)

Mvh Sigrid

Rafflan
0

Blå dvv elr ev att jag köper en till lejonhuvad så man kan avla lite smått ;)

[kanin95]
0

OM JAG SKULLE FÅ EN TILL SKA JAG HA

Teddy Dvv    Hona       Madagaskar    Teckning vet ej              Winertecknad kanske         Eller en vanlig DVV  

När jag blir stor vill jag nog ha Bj eller Frasse   och lejon

[Caifeen]
0

En holländare, helst feltecknad eller en lilla tysk ^^ kön bryr jag mig inte så mycket i.

FijaahM
0

#61. Asså Kan inte så mycket om färger men asså menar allafall att den ska vara vit med gula fläckar x')

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

Lans
0

Belgisk hare, svart tan….en sån ska jag skaffa en vacker dag! Fast nästa kanin jag köper blir antagligen en dvärghare av mig själv (;

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

amela87
0

Skulle jätte gärna vilja ha en Lilla Tysk Vädur i viltgul mantel Flört

Agda
0

Mina nästa kaniner kommer bli av en ras som jag fallit för, och som jag tror att jag kommer att ha bra användning för. Men jag håller rasen hemlig tills jag fått hem kaninerna (1/11)Oskyldig
Det är en viltblå hona och en vit rödögd hane.

Em--ma
0

Jag ville ha en omplacerings kanin, som det verkligen e kris på. Men nu har jag blivit är i 2 Dvv. Håller på att få kontakt med ägaren, men det är ingen som svarar ;D.

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Salish
0

Har ingen speciell ras, det blir den sötaste jag hittar! Och jag har hittat en, för jag skulle faktiskt köpa en på riktigt! Den är en Rödbrun Otter vädurskorsning och hona.