Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 314 ggr
Mezzzanina
0

Om en vecka..

Måste berätta..

Jag har länge funderat på att skaffa mig en kanin.

Har tittat på många annonser med många otroligt vackra kaniner.

Men för någon kväll sedan hände det..

Jag fastnade för en annons med en liten kanin som behövde att nytt hem.

Man kan inte kalla detta för impulsköp då jag har funderat på detta i över ett år.

Men när jag såg annonsen på lilla "Melvin" så bara fastnade jag för honom.Idag har jag ringt och talat med de nuvarande ägarna.Deras barn har fått astma och klarar inte att ha kaninen hemma.

Men jag uppfattade att de var mycket måna om vart deras lilla kanin skulle komma och ville följa upp så att han verkligen fick ett bra hem.

Nu sitter jag här och läser och läser allt jag kan om kaniner.

Lille Melvin skall få var lös i lägenheten med öppen bur tänkte jag.Skall försöka se om han går på låda i den eller om han väljer någon annan plats.

Melvin kommer om en vecka och jag ser verkligen fram emot det!

.Kanske att ni kan tippsa mig lite om hur jag gör hans inskolning i nya hemmet så lindrig som möjligt?

Några goda råd och tips? uppskattas verkligen!

PS:Jag lägger in bilder på Melvin när han har kommit hit så att ni får se honom!

[Niike]
0

Vad roligt! Super att du kan ta hand om kaninen =)

Först när han kommer till dig ska han få vänja sig vid den nya miljön. När han verkar ha gjort sig hemmastadd kan du börja vänja honom vid dig också, men tänk på att inte hålla på att lyfta och så i början. Låt honom komma fram och lukta på dig och så. Ge något gott, prata med honom och klappa.
Lycka till!

Mezzzanina
0

Tack Niike!

Jag skall låta honom få vänja sig vid omgivningen först då!Bra råd!Tack!