Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 696 ggr
Chikuma
0

Orolig.

I natt gjorde Måsis det han absolut inte fick göra. Vi vaknade av att det var oväsenden från kaninrummet och när vi kom in dit satt Måsis i Daisys toalätt. Båda sitter i hagar bredvid varandra dock med en hög vägg mellan så dem inte ser varandra samt att Måsis har tak på sin Hage. Jag har ingen aning om hur han lyckades ta sig ut ur hagen och in till Daisy men på något sätt måste han ha fått loss taket och hoppat över gallret.

Har ingen aning om han lyckats med något. Är nu så rädd att han har gjort Daisy dräcktig, vill verkligen inte ha kaninungar och Daisy har aldrig haft en kull så jag är rädd att något ska gå fel ifall hon nu skulle visa sig vara dräcktig.

Kan han ha gjort något tro? Varken Daisy eller Måsis visar tecken på att dem gjort något och Daisy är inte den som är förtjust i andra kaniner.

Chikuma
0

När påvisas dräcktighet hos en kaninhona dvsnär kan jag se ifall hon är dräcktig?

Chikuma
0

Ingen som vet?

Tejoos
0

Är det få kaninungar så behöver du inte märka något alls förrän de ligger i boet i stort sett. Misslyckad PARNING, skendräktighet brukar man ibland kunna se på att honan bäddar redan en vecka efter PARNING. Men svårt att veta.

Chikuma
0

#3 Ok tack för hjälpen. Jag hoppas verkligen att hon inte är dräcktig. Förstår inte att hur han lyckades ta sig in till henne.

ciss
0

Lyfta gallret?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Jetaime
0

Jag brukar känna ungarna ca en vecka innan dom är beräknade, men det är olika på olika honor, men då får man ju ändå gå och vänta rätt länge.

Och hanar kan göra det mesta om dom bara vill.. inget är omöjligt för dom..

Chikuma
0

#5 Omöjligt då det sitter fast i golvet.

[Niike]
0

Vilken otur!!
Hoppas allt går bra!

Thumper-KG
0

Tjena, long time no seen…

Det behöver inte ha hänt något, men troligast är att det har…

Du skulle kollat henne i rumpan meddetsamma, för att se om hon var blöt…

Ett trix är att snåla på maten för honan, då vill hon INTE föda dem(för fodertillgången är för liten), och då assilimeras ungarna av honans kropp.

Chikuma
0

#9 Tack för tipset. Tror inte han har gjort något då Daisy avskyr andra kaniner och dem satt en bra bit ifrån varandra medan han nosade i hennes toalätt men man vet aldrig.