Rhinsk Scheck
Hejsan!
Har varit och kollat in Rhinsk Scheck på nätet ett tag nu, och man blir ju såå förälskad i dom! dom är ju så otroligt fina faktiskt! =)
Nu idag har jag och min sambo kollat runt lite på olika hemsidor och annonser men inte hittat någon uppfödare. Så tänkte höra mer er här på iFokus om det var någon som födde upp Rhinsk scheck eller har någon bekant som har. verkar inte vara en så populär ras eller?
Försöker också leta så mycket fakta jag bara kan om rasen så man har lite att gå efter. Någon som vet en bra sida där det står mycket fakta om rasen?
Nåja,
Kaninens ålder har inte så stor betydelse, =)
Mycket tacksam för svar!
Mvh/Claudia
Läst våran artikel om rasen? =)
Tror Martina (Marhai) har en (dock inte till salu vad jag vet), men är inte säker.

Ja den läste jag tidigare idag .
Mycket bra artikel faktiskt!
Har varit inne på hennes hemsida flera gånger, men har inte sett att hon föder upp just rhinsk scheck.
Kanske borde pma henne och fråga? =)
#2 Nej, hon föder inte upp =) Men jag har för mig om att hon har en som kelkanin, eller att hon haft iaf. Tänkte att du kunde kolla var hon köpt sin :)
#4 oj, det var värst ;) Åh va fin!

Tack så mycket för svaren ;D

puttar

putt … :/

#4 Haha risknäckar! ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Har åxå letat efter en uppfödare med hemsida så man kan kolla Xd
Den enda uppfödningen jag hittade på google var väl den MarHai skrev om, Berntsson's uppfödning. ;) De har rhinska scheckar till salu just nu verkar det som.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.