Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 581 ggr
MorotsLover
0

Kastrera

Hej! Jag ska kastera min 6 åriga kanin, (hane) för att kag ska köpa 2 honot till, men jag hittar ingen vetrenär som kasterrar kaniner :/ kan du någon vetrenär/ djursjukhus som ligger i Smålanf som kan kastrera kaniner??

Veero
0

Jag vet ingen vetrinär där men han är ju 6 år och det är mycket större risk att han int eklarar narkosen :/

MorotsLover
0

oki , men vad betyder, eklarar narkosen+

[Wera]
0

#2 Inte klarar narkosen menar hon.

[chriistina]
0

Jag skulle aldrig våga kastrera en så gammal kanin. Chanserna att den klarar narkosen är inte speciellt stora. Och sen har den vatt hane så pass länge att även om den kastreras kommer den försöka para sig med honor.

Men iaf, alla veterinärer brukar i princip utföra kastreringar, så bestämmer du dig ändå för att göra det så bara ring din närmaste veterinär och hör.

MorotsLover
0

oki tyack :) men, vill järna ha honom tilsamans med dem andera 2 honorna, för att han är så ensam, för jag han inte vara hos honom hela dygnet :/ och han har tråkigt, :/

[Wera]
0

#5 Om han haft det bra och trivits nu, hela sitt liv, vrf kastrera han nu så sent då? Han kan ju bo bredvid honorna, så har han sällskap genom gallret så där på sidorna så han kan se.

MorotsLover
0

aa, jag har tängt det :9 eller ska jag kastrera honorna, jo, han trivs och så, men ja vill att han ska ha kaninkompisar, och så vill jag och min bror ha många kaniner, för han har fått ungar med en vildkanin

[Niike]
0

Var i småland finns du?

MorotsLover
0

nära växjö,