Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1539 ggr
[Caaassie]
0

Pris

Eftersom jag själv har svårt att bestämma vad jag ska ta för pris så vore det toppen om ni som har sålt eller ska sälja kunde svara på dessa frågor! :)

Du som säljer kaniner..

1. Vad tar du för pris på dina kaniner?
2. Varför tar du det pris du tar?
3. Vad tycker dina köpare om priset?

Visste inte vart jag skulle placera tråden

matilds
0

1. Beror på päls, färg och kön. Men minst 500 och max 800.
2. För att jag tycker att en kanin inte ska kosta mindre än 500 kr.
3. Ingen har klagat hittils iallafall.

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Viljans
0

1. Beror på. Men oftast 300.
2. Jag vet inte.
3. Ingen klagar.

PaaatyPalm
0

1. beror på många olika grejer. Men ca 300kr

2. För jag tycker det är rimmligt.

3. -

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

emms
0

(har aldrig sålt en kanin men om jag skulle skulle det nog se ut såhär)

Tar förs ungar med bra stamm och så:

1. minst 400 max 700

2. För att jag tycker att kaniner ska få lite mer respekt och om man ska ha ett djur i ca 7 år så kan man ju faktiskt betala en liten slant.

3. -

Och vuxna djur eller ungar utan stamm:

1. 300 - 500 (mer för kastrerade och yngre djur och lite mindre för äldre djur.

2. för det är ganska rimmligt.

3. --

Emma

Memsan
0

1. Från 125:- Vita blåögda lejonhuvade dvärgvädurar kostar mest;  375:-.

2. Jag tycker det är ett lagom pris.

3. Ingen har direkt sagt något.

Jag har mina kaniner i företaget, så hälften av priset går direkt bort, så jag gör ingen förtjänst på kaninerna.

teddykaniner
0

1.Från 150-800

2. Tycker att det är ett lagom pris!

3.Nja,på mina teddydvädurar har nog vissa sagt att dom vill ha billigare..

Med vänlig hälsning,
Jenny

flisan93
0

#5 125kr är VÄLDIGT billigt! En råtta t.ex. kostar ungefär 90kr och lever i bara 2 år. En kanin kan leva i 10 år och då tycker jag inte att 125kr är ett rimligt pris.

Siggen
0

Kaninungar/vuxna kaniner med stamtavla, fin färg m.m

1. 300-600
2. Tycker det är ett rimligt pris :) Skulle aldrig sälja en kanin för 100 kr eller så..
3. Har sålt en, köparen klagade inte :D

Kaninungar/vuxna kaniner utan stamtavla

1. 250-400
2. För att kaninerna trots allt inte har stamtavla, kan därför inte ställas ut eller liknande.. Skulle kunna skänka bort till någon om jag själv inte hade tid plats eller liknande och jag visste att kaninen skulle få det bra.
3. -

Mvh Sigrid

[Wera]
0

Detta är beroende på ras, har inte sålt någpn unge i den ras jag föder upp nu, men jag kommer ha så här:

1. 500-800kr, beroende på kön, färg/teckning, päls osv.. 2. För jag tycker det är rimmligt! 3. Har ju inte sålt någon ännu så jag vet inte men många uppfödare (som har dne rasen) säljer ungefär det priset! Och det verkar inte som om många klagar :):)

De kullar jag haft tidigare med min syster, har varit hermeliner med stamtavla och sånt, och de har kostat 300-350kr (2007) och nu 2008 kostade de 400kr.

Kawaiih
0

putt

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Zvintos
0

1. Vad tar du för pris på dina kaniner? 300-400kr (dvärgvädurar i wienertecknat/vit blåögt)
2. Varför tar du det pris du tar? Handlar mycket om efterfrågan och tillgång.
3. Vad tycker dina köpare om priset? Ingen som har klagat hittills.

Chikuma
0

#7 En råtta kan bli 4 år men…

1. Jag skulle säga som dem flesta, inte under 500kr.
2. Den som seriöst vill köpa en kanin vet också värdet på en och en bra kanin är oftast dyrare. Under 300kr så hamnar man på vad djurmagazinet tar för sina kaniner.
3. En köpare är villig att betala ett rimmligt pris på en välavlad kanin om den är smart nog istället för att vända sig till en zooaffär.

Nu säljer inte jag kaniner men vill hjälpa i alla fall.

Starfall
0

#7 Tänk då dessa kattungar som kostar 100 kr… Det är lika illa det, tyvärr är värdet på många djur alltför lågt.

Jag tycker det beror på om man är reggad uppfödare, och så klart vem man säljer till. När jag hade kaninungar gav jag bort dom till en familj i samma by som jag bor i. Jag visste att de skulle få det jättebra hos dom eftersom jag kände familjen väl. Därför tog jag inget betalt för dom.

[Wera]
0

#12 Djurmagazinet vid mig tog när de precis hade öppnat, 450kr för en kanin! Och nu tar dom 300-350kr så det är inte under 300kr iaf. ;D

[Caaassie]
0

Tack för att ni har svarat och så =)

Chikuma
0

#14 Nej men tycker inte man ska ta liknande pris som dem då dem säljer kaniner som saknar en strategisk bakgrund medan uppfödare har koll på kaninens bakgrund.