Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 618 ggr
Wilmas
0

Vad gör vi

Hej

Jag har två kanin flickor båda är ca 4 månader och en verkar väldigt som den vill ha kontakt med den andra men det slutar alltid med  slagsmål. Vi har alltså två burar och de står bredvid varandra jag vet att två kanin honor inte brukar gå ihop om de inte är syskon men kan någon ge oss något råd så skulle vi bli glada. Om vi skulle skaffa en kastrerad hane och ha tillsammans med skulle detta underlätta. Jag vill också gärna vet om någon kunde svara på detta när de slåss kan de då slåss för livet eller är det för reviret

thexclub
0

När de träffas, är det på neutral mark eller i någons bur? Om de ska träffas så ska ni ha de på neutral mark där ingen har revir, helst på ett ställe där de inte varit förut.
Honor brukar oftast slåss om revir och är mer revirtänkande än hanar (därför kan det vara lättare med hona och kastrerad hane)

Jag har för mig att vi har något artikel här på sidan om hur man lär kaniner att inte slåss med varandra utan vara vänner, du kan ju kolla lite om du hittar den :)

lycka till

the vanity, it becomes insanity

Wilmas
0

Båda har träffats på nerutral mark och de har burarna tätt intill varandra. Buren de har ute på gräsmattan har vi ett galler i mellan dem.

Em--ma
0

#2 ofta  blir dom mer ''agressiva'' när det är galler emellan!
Wilma bet min grannes kanin i läppen när dom hälsade på varandra mellan galler. Sen så chansade vi att släppa ihop dom och då var dom jätte snälla!

när dom e mellan galler är dom inte alls lika snälla dom känner mer trygghet då.

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Wilmas
0

Vad skulle hända om jag skaffar en kastrerad hanne.Jag undrar också i fall det spelar någon roll på ras en av dem är en ¨dvärg vädur. någon som vet. Tacksam för svar.

mvh wilma

Wilmas
0

Jag har fortfarande frågan om de som hundar ibland kan vara lite rasistiska av sig mot en annan ras, som jag sagt förut är en av dem en dvärgvädur och det är den som är mest intresserad av att ta kontakt med den andra. Den andra är en vanlig dvärg kanin.