Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 929 ggr
saharahs
0

Blir så ledsen..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

på oseriösa köpare..

Sålde min rex havanna hane till en tjej här inne för ter dagar sen, såg idag annons på blocket, där han är tillsalu och kostar det dubbla hon gav för han..

Sa att jag ville ha tillbaka honom OM han någon gång blir tillsalu!

Stakars Anton som får flytta omkringGråter

saharahs
0

Ska stå tre dagar sen..

thexclub
0

Vad jobbigt :/ kan du inte köpa tillbaka honom då?

the vanity, it becomes insanity

Noa-Nisse
0

usch, sånt måste vara jobbigt.. men har hon skrivigt på ett sånt kontrakt där du skrivigt att du ska ha tillbaka kaninen om hon inte kan/vill ha kvar den? annars kan man tyvärr inte göra mycket,. men fy alltså. att man ens gör det :/

Medarbetare på Hundar.ifokus

saharahs
0

Vi skrev inga papper..

Har ingen plats för honom, därför fick jag sälja honom. Trodde han skulle få ett bra hem

Elina.
0

#3: Sånna köpeavtal håller inte juridiskt, så fastän man skrivit avtal så kan den nya ägaren göra som hon/han vill.

Noa-Nisse
0

#5,, jaha :O men fy va dåligt. då är det ju knappt lönt att skriva det.. men men.. hoppas lilla rexkaninen kommer till någon nu som har kvar honom resten av hans liv iallafall.

Medarbetare på Hundar.ifokus

kastanjen
0

Tyvärr så kan jag säga att jag råkat ut för samma sak med samma köpare…. Hon ville ha mer än det dubbla för henne och jag fick inte ens veta att hon var till salu utan råkade precis som du se det på blocket. . .

Em--ma
0

Vad tråkigt! Man vill juh sälja sin kanin till ett seriöst hem <33

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

saharahs
0

#7 Jasså, hade ingen aning =(

Trodde hon var seriöst intresserad..

kastanjen
0

#9 jo det trodde jag också…

Christinen
0

Otroligt tråkigt att det finns så elaka människor här i världen… Gråter

Hoppas att Anton får ett riktigt bra hem den här gången, han är så fin…

Evelinaesbjornsson
0

Håller helt med, det är verkligen inte rätt.

Dock känner jag igen den där situationen om att vara köpare och sedan sälja den igen snart efter. Köpte nämligen en Dvärg Vädur nu i våras. Dock bara knappt en månad efter la ja ut henne på blocket igen. Dock för samma pris. Men jag hade iaf en anledning till det. Det hade blivit ändrade föhållanden till hur jag kunde ha det med kaninerna och var tvungen att sälja.

Hon däremot verkar inte alls så seriös :S. Nån som kan skicka ett PM vad hon heter? Vill inte råka ut för samma sak :(

MKT synd att det finns så oseriösa och dumma människor ;'/. Hoppas mkt på att han får ett bra hem och hamnar hos nån som faktiskt bryr sej om honom och inte säljer vidare.

[Caaassie]
0

Fy vad trist! Har du någon aning om varför hon ska sälja honom igen?

[chriistina]
0

Har du mejlat/ringt människan och frågat?
Jag skulle inte vänta en sekund utan frågat direkt va det handlar om, nog tänker man lite innan man skaffar en kanin. Tyvärr värkar det ju ske ofta "/ Och jag vet ju "tyvärr" vem människan är och detta va inte riktigt vad jag trodde om den :( Väldigt trist och tragiskt.

saharahs
0

Har mailat henne, men ej fått svar..

Ok, om man inte kan ha kvar kaninen pga något som hänt efter några månader.. men efter tre dagar?! sen sa jag ju att hon skulle höra av sej till mej om han någon gång skulle bli tillsalu!!

Körde även en bit och levererade honom, vilket kostar pengar o tid.. men tyckte det var värt det om Anton bara skulle få ett bra hem!!

Veero
0

Vad trist! Jag vet vem det är men nämner inga namn öppet. Hoppas allt löser sig!

Tarkie
0

Alla som undrar vem dt är, kan leta efter hennes tråd om Anton ;) XD]

Väldigt, väldigt… taskigt gjort! ;S

[Wera]
0

Det trodde jag inte om hon ;O ?! Vad trist… ;/ Hoppas han får det bra då.

annaforsgren
0

fy vad dåligt!! >_< Trodde aldrig att hon skulle kunna göra en sån sak:S

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

thexclub
0

Tycker man ska vänta med att dömma personen som köpte kaninen innan man hört hennes version. Det hela kan ju faktiskt vara ett missförstånd eller något annat.

the vanity, it becomes insanity

Jetaime
0

;/ förstår precis..

kastanjen
0

#20 jag har hört med henne, råkade ju ut för samma sak.. sa att jag ville köpa tillbaka hene, då hörde jag inte från henne fler gånger.

#21 Ja, du råkade väl ut för nåt liknande med av samma person du också?

kastanjen
0

kom på en sak till… i den annonsen ljög hon desutom och skrev att hon var en 10v. gammal unge. Hon var snarare 15v gammal då..

Christinen
0

Tycker detta påvisar på hur viktigt det är att man upprätthåller en god kommunikation köpare och säljare emellan. Förstår att det kan vara svårt om man har många kullar varje år, men jag tycker ändå att det är viktigt att man kontaktar säljare/köpare regelbundet, så båda hänger med om vad som händer.

kastanjen
0

#24 vi hade kontakt flera gånger i veckan!!

Denna kommentar har tagits bort.
Jetaime
0

Kastanjen, har pm:at dig..

Kaninflickan
0

Fan vad trist!!

Jag vet mycket väl vem det är du snackar om.

Det är inte första gången det händer.

Malle97
0

Nej fy va hemskt! Jag har själv 4 kaniner och ingen av dom har fått flytta omkring tidigare utom min lillasysyers kanin Ariel (haft 5 hem) :'( Men hos oss ska hon få vara tills hon somnar in

Inlägget är låst för nya kommentarer