Kanindag
Jag vet att det redan finns en sådan tråd, men hur ser eran kanindag ut ? ;) Lite nyfiken :P
Skoldagar
När jag kommer hem från skolan släpper jag ut Alpha, oftast oavsett väder då hon kan välja om hon vill vara ute eller inne. Är vädret bra brukar dom andra få komma ut i sina hagar också. Ser till att dom har fräscht vatten och hö. Ev. gosar jag lite med dom, tar ut i sele eller borstar fluffisarna =) Senare, runt 18.00, är det utfodring, och jag tar in alla kaninerna, myser och borstar dom som behövs.
Helger
Alla kaninerna får komma ut om vädret är bra. Under dagen blir det mys, borstning mm. På kvällen tar jag in dom och utfodrar såklart =)
Ungefär så ser mina dagar ut :)

Det är ju olika , men ungefär såhär:
Runt 10.00 utfodrar jag utekaninerna, nytt hö/vatten och pellets. Sätter ut tre kaniner i hagarna som får äta frukost där.
Utfodrar sen Amilo som bor inne och låter honom skutta på golvet en stund, klappar honom och så.
Runt 14-15 så tar jag hand om de som bor ute, byter kaniner i hagarna, gosar, städar ur burarna lite, klipper klor, borstar m.m
Vid 19.00 tar jag in kaninerna, ger dom grönsaker/frukt/grenar och gosar med dem.
Svårt att berätta hur det är med Amilo då det är så olika.. Han bor ju i mitt rum så i princip alltid när jag är där får han komma ut och kela eller så.. :P
the vanity, it becomes insanity
Innan skolan börjar brukar jag hinna med att kanske ge dem pellets. :)
Efter skolan, vid cirka 15.00 (vissa dagar cirka 13.00 och vissa dagar 16.00) får de hö, pellets, nytt vatten, någon grönsak (till exempel en morot eller ett äpple var) och lövkvist. :) Så får de komma ut en stund var, och jag borstar Curry. :) Jag brukar även städa buren, göra i ordning kvällsmaten kanske, kanske ta ut Saga i sele, klippa klor och det andra nödvändiga.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

innan skolan ger jag henne mat och och släpper ut henne . efter skolan så brukar jag släppa ut henne på trädgården lös så hon motioneras . fast det är inte alltid jag hinner för jag har läxor och sånt ju^^

Olika. Vissa dagar får de ändast ny man och vatten och såklart ett hej och gos. Andra dagar kan vi hårdträna hoppning hela dagarna.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Era kaniner ser ut att ha det mysigt ;} <3
#6 Hur ser din kanindag ut då? =)
På morgonen ger jag hö och mat. Bebbe får skutta i mitt rum under tiden jag äter frukost. Sen när jag kommer tillbaka till rummet tar jag in henne och rusar till lektionen. Eftersom jag bor på internat på skolan med kaninerna så går jag ofta och är med kaninerna på lunchen. Låter de vara ute i mitt rum eller i vardagsrummet i soffan om ingen hund är där. Sen efter skolan får de komma ut igen och gosa och motionera. Channie får ibland även komma ut i sele och springa av sig ordentligt. På kvällen blir det städa toa, ge mat, hö och vatten. Grönsaker ger jag under hela dagen lite då och då. Tränar även tricks med Channie en kortis varje dag.

Skoldag: Jag går ut och ger kaninerna pellets och nån morot ( eller nått sådant :P ) och släpper ut Festis i hagen, sen innan jag åker till skolan ser jag till att alla har mat å vatten och att allt ser OK ut.
Helg: Går ut till kaninerna och ger dem ny mat och fyller på med vatten, sen efter att de ätit motionerar jag dem ( bygger roliga banor medan de äter :P ) sen får Sotiz och Festis springa fritt på banan och Cookie får sitta i hagen ( får egentligen inte vara med Cookie, Syrrans kanin ..:/ ) Sen vilar de andra i hagen medan jag städar burarna , och tar in dem senare på kvällen. ;D