Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1050 ggr
[PixelMollan]
0

Var kan jag kastrera?

Hejsan!

Jag vill kastrera Urban men vill veta mer om risker och vart jag ska vända mig. Ingenting få gå snett!

Anledning till kastrering: Han skvätter som satan. Allting är helt nerskvätt bara någon dag efter att jag skurat av. (Försvinner det när man kastrerar?)
Vill inte heller att det ska råka bli ungar på något vänster eftersom han är från djuraffär och är någon stor blandning mellan de ena eller andra.

För övrigt är han vääldigt underbar i tempramentet, kommer det förändras?

Jag är inte alls så kunnig om kastreringar. Så söker därför hjälp xD

Jag vill inte vända mig till Lunds Djursjukhus eftersom jag tycker dom s*ger b*lle. T.o.m Jag kan bättre än va dom kan.
Var i Skåne är dom riktigt kunniga men endå inte på tok för dyra? Gärna i närheten av Lund. Privatveterinär går fingemang, det måste inte vara djursjukhus. Men kravet är som sagt att det ska gå felfritt till och han ska överleva!

Mvh Malin

[Caaassie]
0

Det är väldigt individuellt om temperamentet förändras eller om han kommer sluta skvätta. Kan tyvär inte tipsa om något djurdjukhus eller privatveterinär eftersom jag inte bor i skåne. Lycka till! :)

[Niike]
0

Läst artikeln om kastrering?

PaaatyPalm
0

Jag rek  Distriks vetten i Sjöbo! Han är jätte bra :) Man kan få tid samma dag som man ringer in och ja dom kan lixom. Har däremot inte kastrerat en kanin där, men min hunds kulor försvan där :P Och det gick asa bra. Allt läkte jätte fint och ja inga sår eller blåmärken mm uppkom. Däremot vet jag ju inte på just kaniner, men ja.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[PixelMollan]
0

#2 nej jag har inte läst någon artikel? :) får ta o göra de!
#3 har du något nr eller mail eller typ nått till honom? :P

[PixelMollan]
0

läste att dom bör va minst 6 mån? han är ju bara 12 veckor :/

[PixelMollan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min älskling <3 som inte ser så sugen ut på min ide ^^

Jojsan
0

#6 Nej, men oj så söt!

[Niike]
0

#6 Herregud vad söt!

Kaninen måste ju vara könsmogen innan den kastreras ;-)

[PixelMollan]
0

jo men när blir dom de:$ hans "bollar" är synliga nu iaf :P han kanske är lite tidig (A)

[Niike]
0

Dvärgraser blir det runt 3 månader =)

PaaatyPalm
0

#4 Det fins på typ eniro, sök på distrikvetten i sjöbo , eller något såntdär liknande, fins i gula sidorma iallfall, eller vetinte vad det är för telle kattalog vi har ^^ :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com