Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 894 ggr
[Zoie]
0

Mjuka knölar

Igår upptäckte jag en mjuk och ganska stor knöl på Zoies mage, jag tänkte ringa vetrinären men det var stängt. Sen såg Zoie ut att må jätte bra och var pigg, åt och drack som hon alltid brukar göra. Sen gick jag ut idag och tittade på knölen då hade hon fått en till lite längre bak.  Dom är mjuka. Någon som vet vad det är, Cancer/Tumörer kan väl inte gå så fort så det blir en till på en dag ?

Frida
0

Hur stora är "knölarna"? Kan vara uppsvullna spenar.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

lill-jarven
0

Det är inte bara så att hon är skendräktig? och har fått mjölk?

[Zoie]
0

#1 Ganska stora typ.
#2 Jag vet inte, Hon har ingen päls på magen för att hon har varit skendräktig? för någon vecka sedan, så knölarna syns ganska tydligt .

[Niike]
0

#3 Är knölarna spenarna?

[Zoie]
0

#4 nej nej, det är alltså ingen spena. Det är en mujk "knöl" eller vad det heter, kommer inte på nått bättre namn..

[Zoie]
0

*putt*

Tejoos
0

Hon kanske har ett litet navelbråck? Men det skulle hon haft hela tiden isf.

[Zoie]
0

Såg nu att båda knölarna sitter brevid en spena eller alltså en liten bit ifrån..

[Wera]
0

Kan det vara var knölar typ? Gossen hade det, fast på örat, veterinären (kunde göra det själv också sa hon) skar på knölen och klämde ut varet. Och så rengjorde vi med jodopax.

[Niike]
0

Grannens hund fick "juverinflammation", vet inte om man kallar det för det men men… Då fick hon knölar på spenorna, rätt stora. Kontakta veterinären så fort det går tycker jag.

[Zoie]
0

Jag har ringt till veterinären. Det var juverna som var svullna.
Tack så mycket för all hjälp ändå! :)

Till Crew: Kan ni låsa tråden ?

[Niike]
0

javisst =)

Inlägget är låst för nya kommentarer