Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1338 ggr
HoppigMaskros
0

Syskonbråk

Jag och min lillasyster skaffade var sin kaninhona för en vecka och fyra dagar sen. Dom har varsin bur i varsitt rum. Allt gick jättebra ända tills idag när vi skulle städa buren. Min lillasyster började och jag hade kaninerna på mitt rum så länge. Dom hoppade runt en stund på mattan men rusade sen in i ett hörn och började "gå i cirklar" runt varandra (som om dom försökte nosa varandra i baken). Dom sprang fortare och fortare runt varandra och började bita och klösa varandra. Små pälstussar flög från båda kaninerna innan jag hann lyfta upp min (Maskros) kanin och sätta henne i sängen.

Dom har klarat sig bra tillsammans förut utan att bråka. Hatar dom varandra eller försvarade Maskros sitt revir?

Zvintos
0

Hur gamla är kaninerna nu?
Det är inte alla kaniner som kommer överens.
Oftast börjar problemen när de blir könsmogna.

HoppigMaskros
0

Dom är 9 veckor och 4 dagar

Teek
0

Hade ni haft dom tillsammans hela tiden hade det säkert gått bra, men nu när ni särat på dom känner dom nog inte igen varandra längre. För visst var dom systrar`?

HoppigMaskros
0

Jo dom är systrar. Dom har fått träffat varandra en stund varje dag. Dom kanske inte bråkar om man har dom någon annan stans som inte är någons revir?

HoppigMaskros
0

putt

Nells
0

putt

[Caaassie]
0

Är ni helt säkra på att de är honor? Vi hade ett syskonpar tillsammans (länge sen) och de började fightas när de var 9, 10 veckor gamla. Den ena var en hona men som visade sig vara en hane..

HoppigMaskros
0

Vi köpte dom av en uppfödare som sa att dom var honor men vi har inte kollat själva…

Nells
0

putt

[Caaassie]
0

#8: Tycker ni borde kolla själva också så ni är säkra :)

HoppigMaskros
0

Hur gör man det?

[Wera]
0

Kolla könet, Hanna (Jetamie) har en ganska bra bild i en tråd, leta efter köns bestämmning, finns många trådar om hur man ser skillnad, och bra bilder.

Nells
0

Jag är HoppigMaskros lillasyster och när jag kollade såg det ut som min kanin var en hona och uppfödaren sa ju också att det var det.

[Caifeen]
0

#13: Vet du hur ett "hon-kön" ser ut då? :)

Nells
0

japp, läste i insändarna om det.

Nells
0

putt

Nells
0

putt

Nells
0

putt

Baralisah
0

Även om dom är syskon så skulle jag inte satt ihop dom om jag nu särat på dom.. det är min åsikt

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

[kanin95]
0

mina 2 kaninhonor ((((tror jag ;) jag har aldrig kollat men det har inte blivit bäbisar på 3 år så))är hur snälla som helst ibland slickar varrandra pch så ,,,,,,

,,,,,,,, men ibland ,,då är dom på varan ett tag  och om dom är i väldigt små hagar så fräser dom nästan till åt varan men om man tar bort en å sätter längre bort,,, sen blir dom vänner igen

syskonkärlek Skrattande

Nells
0

putt

Nells
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild innan de började hata varandra (äter päron)

Nells
0

putt

Emelie-E
0

Nu blev jag orolig.. Har ju precis särat på mina två kaniner.. Tänk om de inte går ihop sen igen? :/

Nells
0

putt

[Niike]
0

#24 Är inte säkert dom funkar tillsammans sen.. Varför särade du på dina?

Emelie-E
0

#26 den ena var dålig i magen och skulle få vara i en egen bur med bara hö och vatten..
Men jag fick sätta ihop dem rätt snart igen, då hon inte kunde vara i den buren.. På tok för liten för henne..
Så nu får jag låta båda leva på hö och vatten istället..

[Niike]
0

#27 Okej. Men vid utfodring kan du ju ge den andra kaninen grönsaker och pellets enskilt =)

Siggen
0

#4 Det kan väl vara så som du sa, att de började bråka för att de var inne på din kanins revir? Får din kanin gå lös i hela ditt rum? Då är det nog därför, eller för att de är könsmogna. Låt dem träffas försiktigt på ett annat ställe.

Mvh Sigrid

Nells
0

har redan gjort det, det gick bra i nån minut men sen började dem bråka och försöka bita varann igen om dem bara blir hållna nära varann blir hoppigmaskros kanin rädd (fast hon är större) för min. Tror allt hopp är ute för att dem ska bli vänner med varann igenGråter men jag tror vi ska försöka i ett nytt rum igen nu.

Nells
0

putt